Η άρση των αγκυλώσεων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι εταιρείες κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη του home port στα ελληνικά λιμάνια. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises Κυριάκος Αναστασιάδη
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Η άρση των αγκυλώσεων που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους οι εταιρείες κρουαζιέρας στη χώρα μας αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη του home port στα ελληνικά λιμάνια. Την επισήμανση αυτή έκανε χθες, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises Κυριάκος Αναστασιάδης.
«Το μόνο που θα θέλαμε να πούμε, ως η μοναδική ελληνική εταιρεία κρουαζιέρας που κάνει home porting και επομένως η εταιρεία που βιώνει καθημερινά τις αγκυλώσεις και τη γραφειοκρατία, είναι το απλό και το αυτονόητο», σημείωσε ο κ. Αναστασιάδης και πρόσθεσε: «Δεν είναι δυνατόν για ένα απλό ζήτημα που μπορεί να λυθεί άμεσα να υποχρεούσαι να συνεννοηθείς με τρία και τέσσερα υπουργεία. Πρέπει να υπάρχει ένας φορέας, μία διεύθυνση, που να είναι σε θέση να συντονίζει και να επιλύει άμεσα τα θέματα. Και εμείς μπορούμε να αναλάβουμε ενεργό ρόλο και να συμβάλουμε με την εμπειρία μας προς αυτήν την κατεύθυνση, ώστε η χώρα μας να αποκομίσει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τη δυναμική της κρουαζιέρας».
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση του προέδρου της Ενωσης Θεόδωρου Κόντε, ο οποίος τόνισε ότι, ενώ τα έσοδα από τον κλάδο για την Ευρώπη ανέρχονται περίπου στα 16 δισ. ευρώ ετησίως, το μερίδιο της χώρας μας, που είναι ο τρίτος καλύτερος προορισμός, είναι πολύ μικρό.
«Για τη χώρα μας το μερίδιο από τα προαναφερόμενα οφέλη και μεγέθη είναι πολύ μικρό και θα σας πω ότι μετά βίας το ποσό συναλλάγματος φτάνει για την Ελλάδα τα 600 εκατ. ευρώ έναντι της μεγάλης μερίδας των γειτονικών μεσογειακών χωρών, όπως της Ιταλίας που είναι 4,5 δισ. ευρώ, όπου μάλιστα υπολογίζονται σοβαρά και τα έσοδα από τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, κάτι το οποίο είναι σχεδόν ανύπαρκτο σήμερα για την Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Κόντες.
Και πρόσθεσε: «Η μεγάλη διαφορά οφείλεται στο γεγονός του πολύ μικρού αριθμού τουριστών που επιβιβάζονται από ελληνικά λιμάνια για κυκλική κρουαζιέρα και ανήκουν στην κατηγορία του home porting το οποίο, εκτός από το γεγονός της παραμονής του επισκέπτη - τουρίστα για μεγαλύτερο χρόνο στη χώρα, προσφέρει παράλληλα και τη δυνατότητα εκτελέσεως από το πλοίο προμηθειών με διάφορα υλικά, καθώς και απασχόλησης συνεργείων επισκευαστικής βάσεως για συντηρήσεις».
Οι τάσεις αυτές, σύμφωνα με τον κ. Κόντε, θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα από τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να εφαρμόζεται η πολιτική που θα παρέχει τις ανάλογες διευκολύνσεις, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στους ελληνικούς λιμένες.
Ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ υπογράμμισε επίσης ότι παρατηρείται και μια σταδιακή αλλαγή στις εθνικότητες των τουριστών που επιλέγουν να κάνουν κρουαζιέρα.
«Πριν από λίγες δεκαετίες η κρουαζιέρα ήταν προνόμιο των Αμερικανών. Σήμερα οι τουρίστες που προγραμματίζουν κρουαζιέρα προέρχονται από όλες τις χώρες του κόσμου».
Οι επενδύσεις
Ο κλάδος της κρουαζιέρας ακολουθεί και αυτός τις τάσεις της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας και προχωρά σε παραγγελίες για όλο και μεγαλύτερα πλοία. «Γεγονός της τάσεως συνεχούς ανάπτυξης είναι οι παραγγελίες νέων και μεγάλων διαστάσεων κρουαζιερόπλοιων τρίτης γενιάς όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία, αυτές απαριθμούν τα 20 κρουαζιερόπλοια μέχρι το 2016, τα οποία στο σύνολο θα έχουν μεταφορική ικανότητα 62.300 επιβάτες, το συνολικό tonnage θα ανέρχεται σε 2.300.000 κοχ και το κόστος θα υπερβεί τα 14 δισ.», σημείωσε ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ.
Η δύναμη του στόλου της κρουαζιέρας ανέρχεται σήμερα στα 335 πλοία διεθνών πλόων, με μεταφορική ικανότητα 480.000 επιβατών. Ο συνολικός αριθμός επισκεπτών φτάνει τα 22 εκατομμύρια, εκ των οποίων τα 6,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]