Νέα κεφάλαια για αγορές πλοίων σχεδιάζει να αντλήσει από τις κεφαλαιαγορές η Costamare, ενώ έχει υπό παραγγελία 12 πλοία, εκ των οποίων τα εννέα σε συνεργασία με το fund York Capital. Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου ανακοίνωσε χθες ότι προτίθεται να προχωρήσει σε δεύτερη, τους τελευταίους δώδεκα μήνες, διάθεση προνομιούχων μετοχών στην τιμή των 25 δολαρίων τη μία, με στόχο την άντληση κεφαλαίων τα οποία θα αξιοποιηθούν για αγορές πλοίων.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Νέα κεφάλαια για αγορές πλοίων σχεδιάζει να αντλήσει από τις κεφαλαιαγορές η Costamare, ενώ έχει υπό παραγγελία 12 πλοία, εκ των οποίων τα εννέα σε συνεργασία με το fund York Capital.
Η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου ανακοίνωσε χθες ότι προτίθεται να προχωρήσει σε δεύτερη, τους τελευταίους δώδεκα μήνες, διάθεση προνομιούχων μετοχών στην τιμή των 25 δολαρίων τη μία, με στόχο την άντληση κεφαλαίων τα οποία θα αξιοποιηθούν για αγορές πλοίων.
Η προηγούμενη διάθεση προνομιούχων μετοχών πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιουλίου του 2013 και η εταιρεία άντλησε περίπου 50 εκατ. δολ. Επίσης άλλα 200 εκατ. δολ. «σήκωσε» από το Χρηματιστήριο στη διάρκεια του 2012, ενώ σημειώνεται ότι η αρχική δημόσια προσφορά μετοχών της εταιρείας (IPO) έγινε το Νοέμβριο του 2010.
Παράλληλα, χθες η ναυτιλιακή Evergreen με ανακοίνωσή της επιβεβαίωσε ότι ναύλωσε από την Costamare πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 14.000 teu το ένα, τα οποία είναι υπό κατασκευή, ενώ άλλα πέντε ναύλωσε από τη ναυτιλιακή εταιρεία Shoei Kisen Kaisha.
Τα πέντε πλοία της Costamare, που ναύλωσε η Evergreen, περιλαμβάνονται σε μία παραγγελία συνολικά 9 πλοίων που έχει τοποθετήσει η ελληνική ναυτιλιακή σε συνεργασία με το επενδυτικό fund York Capital.
Ειδικότερα, στο ενημερωτικό δελτίο που κατέθεσε η Costamare σχετικά με τη διάθεση των προνομιούχων μετοχών αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι το joint venture που έχει συστήσει με το επενδυτικό fund Υορκ Capital έχει προχωρήσει στην παραγγελία εννέα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας από 8.000 teu- 14.000 teu και τα οποία αναμένεται να παραληφθούν από το τέταρτο τρίμηνο του 2014 μέχρι και το τρίτο τρίμηνο του 2015.
Στα πλοία αυτά η Costamare έχει μειοψηφικά ποσοστά ιδιοκτησίας από 25%-49%. Το υπολειπόμενο κόστος ναυπήγησης για τα εν λόγω πλοία που αντιστοιχεί στην Costamare ανέρχεται σε 354 εκατ. δολ., ενώ τα έσοδα από τα ναυλοσύμφωνα για ορισμένα από τα πλοία που έχει εξασφαλίσει μέχρι τώρα η εταιρεία ανέρχονται σε 340 εκατ. δολ.
Η Costamare έχει υπό ναυπήγηση επιπλέον τρία πλοία τα οποία είναι 100% ιδιοκτησία της. Συμπεριλαμβανομένων των 12 υπό ναυπήγηση πλοίων, το σύνολο του στόλου της Costamare αριθμεί 67 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 438.000 Teu.
Η εταιρεία, της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, της οποίας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος είναι ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, για το εννεάμηνο του 2013 αύξησε τα έσοδά της κατά 10,75 εκατ. δολ., αφού διαμορφώθηκαν στα 301,7 εκατ. δολ. από 290,964 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Τα καθαρά κέρδη για το εννεάμηνο του 2013 έφτασαν τα 76,23 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 18 εκατ. δολ. σε σχέση με το εννεάμηνο του 2012, όταν είχαν κλείσει στα 58,19 εκατ. δολ.
Σε επίπεδο τρίτου τριμήνου, η Costamare είχε έσοδα 110,13 εκατ. δολ. από 94,88 εκατ. δολ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2013. Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 69,49 εκατ. δολ., από 54 εκατ. δολ. κατά το τρίτο τρίμηνο του 2012.