Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 02 Νοεμβρίου 2004 17:38

«Η στροφή στην ποιότητα και την επωνυμία, η μόνη διέξοδος»

«Η ποιότητα είναι η προϋπόθεση για να αποκτήσει αξία στις αγορές ένα προϊόν. Η μόνη διέξοδος για προϊόντα σε κλάδους που φθίνουν ως ποσοστό στην διαμόρφωση του ΑΕΠ, όπως είναι η μεταποίηση και η γεωργία, είναι η στροφή προς την ποιότητα και την αναγνωρίσιμη από τον πελάτη επωνυμία. Ιδίως για τα αγροτικά προϊόντα αυτό σημαίνει και τυποποίηση», τόνισε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου σε ημερίδα του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων με θέμα το ρόλο των επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.

«Από όλες τις έρευνες και τα στοιχεία που έχουμε στην διάθεση μας, προκύπτει ότι βασική αιτία των διαρθρωτικών αδυναμιών που ταλανίζουν την ελληνική οικονομία είναι η χαμηλή επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα. Και η χαμηλή επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα οφείλεται στην ανυπαρξία ενός γόνιμου επενδυτικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με καθαρούς κανόνες και σαφείς κοινωνικούς και οικονομικούς στόχους.

Το 2003 κατατέθηκαν μόνο 15 Κοινοτικά Σήματα Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (Trademark) ή 0,04% του συνόλου που κατατέθηκε από όλες τις 15 χώρες-μέλη της Ε.Ε., παρόλο που το ΑΕΠ της Ελλάδας αποτελεί το 1,65% του ΑΕΠ των «15».

Οι ελληνικές επιχειρήσεις κατέθεσαν το 2003, 5.840 εθνικά σήματα στην Δ/νση Εμπορικής και Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, και μόνο τα 44 ήταν διεθνή και 15 κοινοτικά σήματα. Συνεπώς το ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για κατοχύρωση επωνυμίας στις διεθνείς αγορές είναι κατά πολύ υποδεέστερο του επιπέδου που αντιστοιχεί στο μέγεθος της Ελληνικής οικονομίας.

Το γεγονός αυτό βέβαια εξηγεί και τις αδύναμες εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας. Σημειώνεται, ότι η αναλογία υψηλών εισαγωγών της ελληνικής οικονομίας ως προς τις χαμηλές σχετικά εξαγωγές αντιστοιχεί και στο ενδιαφέρον ξένων επιχειρήσεων για την Ελλάδα, αφού κατέθεσαν το 2003 5.164 αιτήσεις για διεθνή σήματα στην Ελλάδα, έναντι μόνο 44 που κατέθεσαν οι ελληνικές επιχειρήσεις για αγορές του εξωτερικού».