Πιο αισιόδοξους θα βρει τους γερμανούς καταναλωτές η νέα χρονιά, καθώς έρευνα του κορυφαίου ινστιτούτου ερευνών της χώρας δείχνει πως το καταναλωτικό κλίμα σκαρφάλωσε σε νέο υψηλό εξαετίας, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Πιο αισιόδοξους θα βρει τους γερμανούς καταναλωτές η νέα χρονιά, καθώς έρευνα του κορυφαίου ινστιτούτου ερευνών της χώρας δείχνει πως το καταναλωτικό κλίμα σκαρφάλωσε σε νέο υψηλό εξαετίας, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Ο δείκτης του GfK για τον μήνα Ιανουάριο αυξήθηκε στις 7,6 μονάδες από 7,4 μονάδες που ήταν τον Δεκέμβριο, φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα από τον Αύγουστο του 2007.
«Το καταναλωτικό κλίμα θα κάνει μια καλή αρχή το 2014», υποδηλώνοντας ότι η εγχώρια ζήτηση θα παραμείνει παράγοντας-κλειδί στην οικονομική ανάπτυξη, αναφέρει το GfK στη μηνιαία έρευνα που διεξήγαγε σε περίπου 2.000 γερμανούς καταναλωτές.
Αν και ο βασικός δείκτης αναφέρεται στον επόμενο μήνα, όλοι οι επιμέρους δείκτες αναφέρονται στον τρέχοντα μήνα. Στο πλαίσιο αυτό, καταγράφηκε μεγαλύτερη προθυμία των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές, με τον σχετικό δείκτη να ενισχύεται σε υψηλό επταετίας εν όψει των Χριστουγέννων.
Η γερμανική ένωση λιανικού εμπορίου HDE εκτιμά, μάλιστα, ότι οι πωλήσεις στη διάρκεια των εορτών θα είναι 1,2% υψηλότερες από πέρυσι.