Τις βάσεις για τη λειτουργία ενός εμπορευματικού κόμβου (hub) στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα αξιοποιείταazι για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου τριμήνου, «ενορχηστρώνοντας» την προσπάθειά της και για την προοπτική μελλοντικής διείσδυσης στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και τη Ρωσία.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Τις βάσεις για τη λειτουργία ενός εμπορευματικού κόμβου (hub) στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος θα αξιοποιείταazι για τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίων στη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, θέτει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντός του επόμενου τριμήνου, «ενορχηστρώνοντας» την προσπάθειά της και για την προοπτική μελλοντικής διείσδυσης στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης, μέχρι τις χώρες της Βαλτικής και τη Ρωσία.
Η λειτουργία του hub -το οποίο ουσιαστικά θα αξιοποιεί, σε πρώτη φάση τουλάχιστον, ήδη υφιστάμενες υποδομές- συνδέεται, κατά τα φαινόμενα, με τις συμφωνίες συντονισμένης μεταφοράς «ομαδοποιημένων» φορτίων βιομηχανιών με τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τη συμπρωτεύουσα προς τα Σκόπια και τη Σόφια εντός του Μαρτίου του 2014.
Ουσιαστικά, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υφίσταται βαθμιαία αλλαγή του ρόλου του, από λιμάνι όχι μεταφόρτωσης αλλά τελικού προορισμού, με προφανείς θετικές συνέπειες για το κόστος της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και χύδην φορτίου μέσω των υποδομών του.
Η σχετική συμφωνία ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προέκυψε μετά από συνάντηση των προέδρων της εισηγμένης ΟΛΘ Α.Ε. Σ. Αγγελούδη, ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλου και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α. Ζηλιασκόπουλου.
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν όλα τα πρακτικά θέματα, που σχετίζονται με τα δρομολόγια (υποδομές, τιμολόγια, κ.λπ.), ώστε τα πάντα γύρω από το θέμα να έχουν ξεκαθαρίσει εντός του Ιανουαρίου.
Στη συνέχεια, θα κληθούν για διαβουλεύσεις οι εκπρόσωποι των ναυτιλιακών και μεταφορικών επιχειρήσεων, οι οποίοι θα αξιοποιήσουν για τη μεταφορά φορτίων τους τα νέα δρομολόγια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις σε πρώτη φάση θα υπάρξουν 2-3 εβδομαδιαία δρομολόγια προς Σκόπια και Σόφια, που θα μεταφέρουν τόσο containers όσο και χύδην φορτία.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες διακινούν φορτία μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, αναμένεται να «συντονιστούν» με τα δρομολόγια των τρένων, προκειμένου να μην υπάρχει καθυστέρηση στην προώθηση των εμπορευματοκιβωτίων προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Ο ΟΛΘ εκτιμάται πως με αυτή την πρωτοβουλία θα μπορέσει να κερδίσει μεταξύ άλλων και φορτία, τα οποία έχασε την περίοδο των μεγάλων απεργιακών κινητοποιήσεων του 2008, καθώς τότε απώλεσε τζίρο προς όφελος λιμένων, όπως το Μπουργκάς της Βουλγαρίας.
«Η σιδηροδρομική διασύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις δύο αυτές βαλκανικές πρωτεύουσες (Σκόπια και Σόφια) θα αναβαθμίσει την αξία των συνδυασμένων μεταφορών στην περιοχή», επισήμανε σχετικά ο κ. Αγγελούδης.
ΦΑΝΗΣ ΖΩΗΣ - [email protected]