Μέσα σε δύο μέρες έγιναν στη Θεσσαλονίκη τρεις διαφορετικές εκδηλώσεις σχετικά με την τουριστική προβολή της πόλης. Στη μία, η Ενωση Ξενοδόχων ανακοίνωσε τη συνεργασία με το Marketing Greece, στην άλλη, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ίδρυμα Friedrich Ebert, συζητήθηκε ως καλή πρακτική το γερμανικό μοντέλο τουριστικής προβολής και στην τρίτη 12 επιχειρηματίες ανακοίνωσαν την ίδρυση ενός νέου φορέα για το συνεδριακό τουρισμό.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Μέσα σε δύο μέρες έγιναν στη Θεσσαλονίκη τρεις διαφορετικές εκδηλώσεις σχετικά με την τουριστική προβολή της πόλης.
Στη μία, η Ενωση Ξενοδόχων ανακοίνωσε τη συνεργασία με το Marketing Greece, στην άλλη, την οποία διοργάνωσε ο Δήμος Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ίδρυμα Friedrich Ebert, συζητήθηκε ως καλή πρακτική το γερμανικό μοντέλο τουριστικής προβολής και στην τρίτη 12 επιχειρηματίες ανακοίνωσαν την ίδρυση ενός νέου φορέα για το συνεδριακό τουρισμό.
Αξιόλογες αυτές οι πρωτοβουλίες, αλλά αναδεικνύουν έμμεσα ένα από τα βασικά προβλήματα που κατατρύχουν την πόλη: τον κατακερματισμό των δράσεων και των προσπαθειών για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης.
Κάθε φορέας λειτουργεί αποσπασματικά, έχει τη δική του τουριστική ατζέντα και, σε αρκετές περιπτώσεις, οι προσωπικές κόντρες κυριαρχούν επί των θεσμικών ρόλων, με αποτέλεσμα ο επικεφαλής του ενός φορέα να μην παρευρίσκεται στις εκδηλώσεις που διοργανώνει ο άλλος.
Η ρίζα του κακού, βέβαια, οφείλεται στο γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει ένας κανονικός Οργανισμός Τουριστικής Προβολής, στελεχωμένος από τεχνοκράτες του τουρισμού και του μάρκετινγκ, υπό την ομπρέλα του οποίου θα πραγματοποιούνται όλες οι δράσεις και ο οποίος θα χαράσσει μία, ενιαία στρατηγική για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης - αυτό το παραδέχεται, άλλωστε, και ο νυν πρόεδρος του ΟΤΘ και αντιπεριφερειάρχης Γ. Τσαμασλής.
Ηρθε η ώρα, λοιπόν, όλοι να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συμφωνήσουν στο αυτονόητο: στη δημιουργία ενός Οργανισμού στον οποίο θα συμμετέχουν (και θα ελέγχουν) όσο το δυνατόν περισσότερες από τις τουριστικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, με τους φορείς του Δημοσίου να διατηρούν δευτερεύοντα συμβουλευτικό ρόλο.
Ο Οργανισμός θα έχει εκλεγμένο διοικητικό συμβούλιο, το οποίο θα επιλέγει για τις επιτελικές θέσεις τεχνοκράτες του τουρισμού, αυτούς δηλαδή που ξέρουν τη δουλειά.
Ο δήμαρχος ή ο αντιπεριφερειάρχης είναι πολιτικά πρόσωπα - όση καλή διάθεση και εάν έχουν, δεν μπορούν να λειτουργήσουν ανεξάρτητα από την πολιτική τους ιδιότητα, καθώς αυτή συνήθως συνεπάγεται είτε λανθασμένους συμβιβασμούς είτε ανώφελες κομματικές αντιπαραθέσεις.
Οι επιφανείς επιχειρηματίες του τουρισμού της Θεσσαλονίκης δεν έχουν άλλη επιλογή, πρέπει να πάρουν τις τύχες του κλάδου στα χέρια τους.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΛΙΔΗΣ - [email protected]