Υπεγράφη χθες στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ η σύμβαση για την κατασκευή του έργου ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα- Δομοκός, ύψους 374,2 εκατ. ευρώ.
Υπεγράφη χθες στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ η σύμβαση για την κατασκευή του έργου ολοκλήρωσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέα- Δομοκός, ύψους 374,2 εκατ. ευρώ.
Με το εν λόγω έργο κλείνει η «τρύπα» στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένεται να μειωθεί αισθητά ο χρόνος της διαδρομής μεταξύ των δύο πόλεων, η οποία θα διανύεται πλέον σε τρεισήμισι ώρες.
Ανάδοχος για την κατασκευή του έργου είναι η κοινοπραξία «Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.- J &P-ΑΒΑΞ Α.Ε.- ΤΕΡΝΑ Α.Ε.». Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, περιόδου 2007-2013.
Ειδικότερα, το έργο αποτελεί τμήμα της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων του άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη- Ειδομένη- Προμαχώνας) και υλοποιείται, μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Τιθορέας και Δομοκού στο νομό Φθιώτιδας.
Η νέα χάραξη, μήκους 120 χλμ., έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160- 200 χλμ. την ώρα και αντικαθιστά το ορεινό τμήμα της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Στο πρώτο τμήμα μεταξύ Σ.Σ. Τιθορέας και Σ.Σ. Λιανοκλαδίου περιλαμβάνεται η δίδυμη σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,036 χλμ., ενώ το δεύτερο τμήμα, μεταξύ Σ.Σ. Λιανοκλαδίου και Σ.Σ. Δομοκού, διασχίζει το όρος Όθρυς, με δίδυμη σήραγγα μήκους 6,38 χλμ..