Νέο Καθεστώς Επιθεωρήσεων (New Inspection Regime) των πλοίων που καταπλέουν σε λιμένες της περιοχικής Συμφωνίας του Μνημονίου Συνεννόησης του Τόκιο (Tokyo MoU) από τις Αρχές του Κράτους Λιμένα (Port State Control) τίθεται σε εφαρμογή από την 01-01-2014. Παράλληλα, η ελληνική σημαία εντάσσεται στις σημαίες χαμηλής επικινδυνότητας παρέχοντας σημαντικά οφέλη στα πλοία που τη φέρουν.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Νέο Καθεστώς Επιθεωρήσεων (New Inspection Regime) των πλοίων που καταπλέουν σε λιμένες της περιοχικής Συμφωνίας του Μνημονίου Συνεννόησης του Τόκιο (Tokyo MoU) από τις Αρχές του Κράτους Λιμένα (Port State Control) τίθεται σε εφαρμογή από την 01-01-2014. Παράλληλα, η ελληνική σημαία εντάσσεται στις σημαίες χαμηλής επικινδυνότητας παρέχοντας σημαντικά οφέλη στα πλοία που τη φέρουν.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το νέο καθεστώς επιθεωρήσεων, τα πλοία στα οποία θα εστιάσουν κατά προτεραιότητα οι Αρχές των Κρατών Λιμένα θα κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες (πλοία υψηλού, μέσου και χαμηλού βαθμού επικινδυνότητας) στη βάση ενός καταλόγου κριτηρίων, στα οποία, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνεται και η επίδοση της σημαίας που φέρουν.
Η χώρα μας, σύμφωνα με την τελευταία Ετήσια Εκθεση της Γραμματείας του Μνημονίου Συνεννόησης του Τόκιο, συμπεριλαμβάνεται στον Κατάλογο των Κρατών Σημαίας, όπου τα πλοία τους δύνανται να ενταχθούν στην κατηγορία χαμηλής επικινδυνότητας. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στα υπό ελληνική σημαία πλοία, εφόσον δεν συντρέχουν άλλοι επιβαρυντικοί για αυτά παράγοντες, να μεγιστοποιούν το χρονικό ορίζοντα επιθεώρησής τους (από 9 έως 18 μήνες από την τελευταία επιθεώρηση), σε αντίθεση με τις λοιπές κατηγορίες πλοίων και ειδικότερα τα πλοία υψηλής επικινδυνότητας που υπόκεινται σε επιθεώρηση σε πολύ πιο στενό χρονικό πλαίσιο.
Η καταχώρηση της ελληνικής σημαίας στον κατάλογο των ποιοτικών νηολογίων του Μνημονίου του Τόκιο συνιστά μια νέα επιβεβαίωση, όπως και στην περίπτωση του Μνημονίου Συνεννόησης των Παρισίων (Paris MoU), ότι η ελληνική Ναυτιλία πληροί τα πλέον απαιτητικά κριτήρια και κανόνες ασφαλείας και διατηρεί τη μείζονα θέση που κατέχει σε παγκόσμιο επίπεδο, αναφέρεται ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.