Φωτιά στην επιχειρηματική σύγκρουση, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αδριατική και το Κρητικό πέλαγος μεταξύ των ΑΝΕΚ και Attica από τη μία πλευρά και του Ομίλου Grimaldi από την άλλη, βάζουν οι πρωτοβουλίες του ιταλικού Ομίλου.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική».
Φωτιά στην επιχειρηματική σύγκρουση, που βρίσκεται σε εξέλιξη στην Αδριατική και το Κρητικό πέλαγος μεταξύ των ΑΝΕΚ και Attica από τη μία πλευρά και του Ομίλου Grimaldi από την άλλη, βάζουν οι πρωτοβουλίες του ιταλικού Ομίλου. Στις 19 Δεκεμβρίου ο όμιλος Grimaldi «ανοίγει» μία νέα γραμμή μεταξύ Ελλάδας-Ιταλίας, μεταξύ των λιμανιών της Ραβέννας, Ηγουμενίτσας και Πάτρας, ενώ μία ημέρα πριν από την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου συζητείται στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το αίτημα της θυγατρικής του, Minoan Lines για έκτακτη δρομολόγηση του επιβατηγού «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά.
Πρόκειται για δύο κινήσεις που τελικό στόχο έχουν, όπως εκτιμούν στην Ακτή Μιαούλη, τον πλήρη έλεγχο των γραμμών της Αδριατικής από τον Ομιλο Grimaldi και την αναδιάρθρωση των γραμμών στην ελληνική ακτοπλοΐα.
Με τη δρομολόγηση πλοίου στα Χανιά, πιέζει την ΑΝΕΚ να αποχωρήσει από τη γραμμή της Βενετίας (εξυπηρετείται από το λιμάνι Porto Marghera) όπως ίσως και τη Hellenic Seaways (HSW) η οποία έχει επίσης δρομολογημένο το «Νήσος Ρόδος» στη γραμμή Κόρινθος- Porto Marghera. Επίσης, πιέζεται και η κοινοπραξία ΑΝΕΚ-Attica, η οποία δραστηριοποιείται στην Ανγκόνα και το Ηράκλειο, εκτιμούν ακτοπλοϊκοί κύκλοι.
Να σημειωθεί ότι το άνοιγμα της γραμμής Ραβέννα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα έρχεται δύο μήνες σχεδόν μετά το ετήσιο διεθνές συνέδριο του Ομίλου Grimaldi στη διάρκεια του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Emanuele Grimaldi, σημείωνε ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα στην Αδριατική είναι υπερβολική και ζητούσε απόσυρση πλοίων.
Επίσης σε ό,τι αφορά τη δρομολόγηση του «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά υπενθυμίζεται ότι η Minoan Lines έχει ενημερώσει το υπουργείο ότι θα πραγματοποιεί τακτική δρομολόγηση από τη νέα δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 2014-Οκτωβριος 2015). Παράλληλα, βέβαια ζητά από το ΣΑΣ να της εγκριθεί μια έκτακτη δρομολόγηση από την 1η Ιουνίου του 2014 μέχρι και την 31η Οκτωβρίου του ίδιου έτους, προκειμένου να μη χάσει την επόμενη θερινή περίοδο.
Να σημειωθεί ότι δύο φόρες μέχρι τώρα ο αρμόδιος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δεν ενέκρινε το αίτημα της Minoan Lines για έκτακτη δρομολόγηση, αφού και το ΣΑΣ είχε εκφράσει αρνητική γνώμη, με αποτέλεσμα να προκαλέσει τη μήνιν του κ. Grimaldi.
Για τη νέα γραμμή Ραβέννα-Ηγουμενίτσα-Πάτρα ο ιταλικός Ομιλος σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι θα εξυπηρετεί τη μεταφορά επιβατών, οχημάτων και φορτίων που θα πραγματοποιείται από το πλοίο «Euroferry Olympia», το οποίο έχει μήκος 183 μέτρα, πλάτος 28,50 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 200 ρυμουλκούμενων οχημάτων και 600 επιβατών που θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνεςή ανακλινόμενα καθίσματα. Η νέα αυτή θαλάσσια οδός θα εξυπηρετείται με δύο αναχωρήσεις από Ιταλία και Ελλάδα αντίστοιχα.
Η νέα θαλάσσια σύνδεση θα προστεθεί στις ήδη προσφερόμενες συνδέσεις από τον Ομιλο Grimaldi μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας, μέσω των εταιρειών του Ομίλου, Grimaldi Lines και Minoan Lines. Επί του παρόντος, η Grimaldi Lines προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις από Μπρίντιζι, Ηγουμενίτσα και Πάτρα για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών, καθώς και μια εβδομαδιαία αναχώρηση για τη μεταφορά φορτίων στη γραμμή Γένοβα-Λιβόρνο-Κατάνια-Πάτρα.
Επιπλέον, η ελληνική θυγατρική της εταιρεία Minoan Lines προσφέρει απευθείας συνδέσεις από Ανγκόνα και Τεργέστη προς Ηγουμενίτσα και Πάτρα, έξι και τρεις φορές την εβδομάδα αντίστοιχα, με τρία σύγχρονα πλοία, δύο εκ των οποίων, τα Cruise Europa και Cruise Olympia, είναι τα μεγαλύτερα cruise ferries της Μεσογείου με ικανότητα φόρτωσης 3.000 γραμμικά μέτρα φορτίου και δυνατότητα μεταφοράς 3.000 επιβατών το καθένα.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]