Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 16 Νοεμβρίου 2004 11:53

Στα χαμηλότερα επίπεδα τετραετίας ο πληθωρισμός Μαρτίου-Οκτωβρίου 2004

«Παρά την ιλιγγιώδη αύξηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και τις γνωστές προβλέψεις για «ολυμπιακή ακρίβεια» και κύμα ανατιμήσεων, επιτύχαμε να ελέγξουμε και να συγκρατήσουμε τις συνέπειες στην αγορά και στις τιμές, όπως προκύπτει από την επεξεργασία των στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας Ελλάδος (ΕΣΥΕ)».

Αυτήν την ανακοίνωση, έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης, Δημήτρης Σιούφας, συμπληρώνοντας, ότι, ο πληθωρισμός της περιόδου Μαρτίου-Οκτωβρίου 2004 παραμένει στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας τετραετίας.

«Η συγκράτηση αυτή επιτεύχθηκε, την ίδια περίοδο, παρά την αρκετά σημαντικότερη επίπτωση των τιμών των καυσίμων στον πληθωρισμό, η οποία κυμαινόταν μεταξύ 0,44 μονάδες και 0,93 μονάδες, έναντι μείωσης, σε μερικές περιπτώσεις, της συμβολής τους κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2003».

«Οι ευνοϊκές αυτές εξελίξεις - συμπλήρωσε ο κ. Σιούφας - οφείλονται στη συνεργασία του υπουργείου Ανάπτυξης με όλους τους φορείς της αγοράς, οι οποίοι έδειξαν υπευθυνότητα και αυτοσυγκράτηση, στην απαρέγκλιτη τήρηση των νόμων, τους συνεχείς ελέγχους και την Επιτροπή Ανταγωνισμού».

«Η επιτυχία αυτή δεν μας εφησυχάζει. Οι βασικές αιτίες για τη διατήρηση του σκληρού πυρήνα του πληθωρισμού σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε. σχετίζεται με μακροχρόνιες αγκυλώσεις του εγχώριου συστήματος παραγωγής, διακίνησης και εμπορίας αγαθών και υπηρεσιών. Για να σπάσουμε το απόστημα αυτό προωθούμε την απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού. Είμαστε απόλυτα προσανατολισμένοι στο στόχο αυτό».

«Παράλληλα, η πολιτεία και οι υπηρεσίες της είναι παρούσες για αυστηρούς και συστηματικούς ελέγχους, ενώ με την αναβάθμιση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, την ενεργοποίηση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και με σειρά άλλων δράσεων και πρωτοβουλιών καταβάλλεται προσπάθεια για ομαλή λειτουργία της αγοράς και προστασία του καταναλωτή. Γιατί, τελικά, το συμφέρον των καταναλωτών είναι συμφέρον όλων μας».