Επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ για προμήθεια νέου και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προγραμματίζει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., ανεξάρτητα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, για την οποία, εξάλλου, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει ουδέν νεότερο.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ για προμήθεια νέου και εκσυγχρονισμό του υφιστάμενου μηχανολογικού εξοπλισμού του λιμανιού της Θεσσαλονίκης προγραμματίζει η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., ανεξάρτητα από τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, για την οποία, εξάλλου, δηλώνει ότι δεν γνωρίζει ουδέν νεότερο.
Αυτό που απασχολεί τη διοίκηση του ΟΛΘ, όπως προκύπτει από τη συζήτηση με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιο Αγγελούδη, επί του παρόντος δεν είναι η ιδιωτικοποίηση, αλλά η προσέλκυση νέων φορτίων και η ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε hub για τις βαλκανικές χώρες, σε συνεργασία με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Τραινοσέ.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΛΘ Α.Ε. θα ανακοινώσει τον Ιανουάριο το νέο της τριετές πλάνο ανάπτυξης, που ολοκλήρωσε πρόσφατα, και περιλαμβάνει και τις προαναφερθείσες επενδύσεις ύψους 30 εκατ. ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο οι γερανοί και μία γερανογέφυρα που πρέπει να αποκτήσει ο ΟΛΘ για να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του, σύμφωνα με πληροφορίες, αγγίζουν σε κόστος τα 15 εκατ. ευρώ.
Ανοιγμα στα Σκόπια
Οσον αφορά, δε, το «μέτωπο» της προσέλκυσης νέων φορτίων, χθες από τα Σκόπια ο κ. Αγγελούδης μιλώντας σε περίπου 60 Σκοπιανούς επιχειρηματίες και παράγοντες ανακοίνωσε ότι η ΟΛΘ Α.Ε. θα προχωρήσει από την 1η Ιανουαρίου 2014 σε εκπτώσεις, ανάλογα με τον όγκο των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων και σε μείωση των τιμολογίων ρευματοδότησης των transit εμπορευματοκιβωτίων-ψυγείων, αλλά και της διακίνησης transshipment εμπορευματοκιβωτίων.
Οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν εντός των προσεχών ημερών από τη Θεσσαλονίκη. Πάντως, στόχος, όπως τόνισε στη «Ν» ο κ. Αγγελούδης, είναι η εξέλιξη του ΟΛΘ σε hub για τα Βαλκάνια, δεδομένου ότι και τον ερχόμενο Μάρτιο ξεκινά τακτικό εμπορικό τρένο της Τραινοσέ από Θεσσαλονίκη προς Σκόπια και Σόφια, με προοπτική δύο τακτικών δρομολογίων την εβδομάδα.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε. εκφράζει ικανοποίηση από τις χθεσινές επαφές που είχε στα Σκόπια και προσδοκίες αύξησης της διακίνησης σκοπιανών φορτίων μέσω του ΟΛΘ.
Το κόστος διακίνησης εμπορευμάτων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα Σκόπια και το αντίστροφο, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Αγγελούδη, θα μειωθεί από 20% έως και 30%, από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν, στο τέλος Μαρτίου, τα τακτικά δρομολόγια εμπορικών (cargo) τρένων.
Ο κ. Αγγελούδης είχε επαφές με μεγάλους πελάτες του ΟΛΘ από την πΓΔΜ και την ευρύτερη περιοχή, καθώς και με το γενικό διευθυντή των σιδηροδρόμων της πΓΔΜ , Ολιβερ Τεπερκόφσκι, στους οποίους επεσήμανε ότι ο ΟΛΘ διατηρώντας τα τιμολόγιά του σταθερά την τελευταία τετραετία, παρέχει τις πιο ανταγωνιστικές τιμές στη Ν.Α. Ευρώπη, από την Τεργέστη μέχρι το Μπουργκάς και από το Δυρράχιο μέχρι τον Πειραιά, εξυπηρετεί φορτία σε 24ωρη βάση και ως ευρωπαϊκό λιμάνι διαθέτει πιστοποιήσεις ασφάλειας και όρων περιβαλλοντικής προστασίας.
Διακίνηση φορτίων
Το 2012 από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διακινήθηκαν προς τα Σκόπια περίπου 2,16 εκατομμύρια τόνοι χύδην ξηρών και γενικών φορτίων. Την τριετία 2010-2012 η διακίνηση χύδην ξηρού και γενικού φορτίου από και προς την πΓΔΜ αυξήθηκε κατά 13,32%, αντικατοπτρίζοντας τη δυναμική των εμπορευματικών ροών.
Σε ό,τι αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, παρουσιάζει επίσης συνεχή αύξηση από το 2010. Το 2012 η χρονιά έκλεισε με 23.466 TEU (αύξηση 13,35% την περίοδο 2010-2012) και οι επιχειρήσεις της πΓΔΜ διακίνησαν το 2012 το 58,24% των transit εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα μικρό ποσοστό της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιείται με σιδηρόδρομο (περί το 5% το 2012).
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στις χθεσινές συναντήσεις της διοίκησης του ΟΛΘ στα Σκόπια, συμμετείχαν, επίσης, ο πρόεδρος Απόστολος Δεμερτζής και μέλη της διοίκησης του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων και ο εκπρόσωπος της Cosco στη Θεσσαλονίκη, Γεώργιος Κορνηλάκης.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - [email protected]