ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΝΕΤΑΙ η αγορά τηλεοπτικών παραγωγών στην Κίνα, για τους ξένους επενδυτές, οι οποίοι θα μπορούν μέσα στον μήνα να αποκτούν μεγαλύτερο μερίδιο σε εταιρείες του κλάδου, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτόν την επέκταση εταιρειών, όπως της Viacom Inc., της Walt Disney Co. και άλλων, στη μεγαλύτερη τηλεοπτική αγορά στον κόσμο, από πλευράς τηλεθεατών.
Η νέα πολιτική, η ισχύς της οποίας θα αρχίσει στις 28 Νοεμβρίου, θα επιτρέψει στους ξένους επενδυτές να αποκτήσουν το 49% των εταιρειών ψυχαγωγικών προγραμμάτων, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στο Web site του State Administration of Radio, Film and Television. Οι συνεργασίες θα πρέπει να έχουν σχέση με κινεζικά θέματα, κατά τα 2/3 των προγραμμάτων τους, επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Η Viacom, η Disney και η News Corp. συγκαταλέγονται μεταξύ των ξένων εταιρειών μέσων, οι οποίες είτε επέτυχαν ανάλογες συμφωνίες, είτε βρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων, για συνεργασίες με τη μορφή venture στην Κίνα, καθώς η κυβέρνηση της χώρας επιδιώκει την αύξηση των εσόδων των εταιρειών του κλάδου.
Οι πωλήσεις διαφημίσεων στην τηλεόραση θα αυξηθούν κατά 1/3, φθάνοντας στα 24 δισ. δολ. φέτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, μετά την αύξησή τους σε ποσοστό της τάξης του 45% το 2003, με βάση τα στοιχεία έρευνας της Nielsen Media Research στη Ν. Υόρκη.
«Η ανάπτυξη της κινεζικής τηλεόρασης, ήταν ιδιαίτερα υψηλή τους τελευταίους μήνες», ανέφερε ο Jamie Davis, πρόεδρος της News Corp. στην Κίνα, τμήματος της πέμπτης μεγαλύτερης εταιρείας μέσων στον κόσμο, σε τηλεφωνική του συνέντευξη στο Πεκίνο, συμπληρώνοντας: «Ο νέος νόμος μας επιτρέπει να παράγουμε περισσότερα προγράμματα, προκειμένου να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των τηλεθεατών και αυτό είναι πολύ σημαντικό».
Η News Corp., η οποία εκπέμπει ήδη στην Κίνα μέσω του καναλιού Star TV και της Phoenix Satellite Television Holdings Ltd., στην οποία κατέχει το 38%, διαπραγματεύεται με δυνητικούς συνεργάτες και ενδέχεται να προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις για την παραγωγή προγραμμάτων το επόμενο εξάμηνο, συμπλήρωσε ο Davis.