Επενδύσεις άνω των 560 εκατ. δολ. υλοποιεί αυτήν την περίοδο ο ναυτιλιακός βραχίονας του Ομίλου Λάτση. Η ναυτιλιακή εταιρεία Consolidated Marine Management Inc (CMM) του Ομίλου, η οποία διαχειρίζεται ένα μεικτό στόλο από πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carrier) και δεξαμενόπλοια, υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης συνολικά 10 πλοίων.
Αναδημοσίευση από τη «Ναυτεμπορική»
Επενδύσεις άνω των 560 εκατ. δολ. υλοποιεί αυτήν την περίοδο ο ναυτιλιακός βραχίονας του Ομίλου Λάτση. Η ναυτιλιακή εταιρεία Consolidated Marine Management Inc (CMM) του Ομίλου, η οποία διαχειρίζεται ένα μεικτό στόλο από πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG Carrier) και δεξαμενόπλοια, υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα ναυπήγησης συνολικά 10 πλοίων.
Ειδικότερα, μόλις πριν από λίγες ημέρες υπεγράφη σχετική συμφωνία με τη CMM και τη Hyundai Mipo Dockyard για τη ναυπήγηση πέντε δεξαμενόπλοιων 50.000 dwt το ένα και με προθεσμία παράδοσης το 2016. Το τίμημα για τα εν λόγω μεγέθους και τύπου πλοία προσεγγίζει τα 37,5 εκατ. δολ. το ένα, γεγονός που σημαίνει ότι η CMM θα επενδύσει περί τα 187,5 εκατ. δολ για τα νέα πλοία.
Η CMM έχει παράδοση στη διαχείριση πλοίων μεταφοράς «καθαρών» προϊόντων, αναφέρουν στη «Ν» στελέχη της εταιρείας, η οποία δηλώνει παρουσία στο συγκεκριμένο τομέα από τη δεκαετία του 1990. Ηδη ελέγχει και διαχειρίζεται ένα στόλο από έξι product tankers συνολικής μεταφορικής ικανότητας 408.000 dwt, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί μεταξύ των ετών 1999 και 2012.
Επισημαίνεται ότι τα product tankers, παρά τις πιέσεις που δέχεται συνολικά η βιομηχανία των δεξαμενόπλοιων με αποτέλεσμα οι ναύλοι να βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, παρουσίασαν το 2013 μία πολύ καλύτερη απόδοση από τους άλλους τύπους των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η αγορά των product tankers παρέμεινε ενεργή το 2013 καθώς από την πλευρά της προσφοράς χωρητικότητας το βιβλίο παραγγελιών αναμένεται να υποστεί μείωση, αφού το 21% των παραδόσεων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου MR και handysize δεν θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Για το 2014 αναμένεται καθαρή αύξηση του στόλου των product tankers στην περιοχή του 3,5%, ενώ η αύξηση στη ζήτηση θα αγγίξει το 4,8%.
Λίγες ημέρες πριν από τη συμφωνία για τη ναυπήγηση των πέντε δεξαμενόπλοιων, η CMM συμφώνησε με τη Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς υγραερίου μεγάλης χωρητικότητας (Very large Gas Carrier-VLGC).
Τα εν λόγω πλοία, κόστους ναυπήγησης 75 εκατ. δολ. το ένα, αναμένεται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2015 αντίστοιχα, όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας.
Επισημαίνεται ότι η μεταφορά υγραερίου είναι ο δεύτερος τομέας στον οποίο έχει επιλέξει να δραστηριοποιείται η ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Λάτση, διαχειριζόμενη αποκλειστικά VLGS. Ηδη, ο υφιστάμενος στόλος των VLGC της εταιρείας αριθμεί πέντε πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 403.000 κ.μ.
Η βιομηχανία της μεταφοράς υγραερίου και ειδικότερα ο παγκόσμιος στόλος των VLGC αναμένεται να έχει θετικές αποδόσεις τα επόμενα χρόνια, καθώς η αύξηση εξαγωγών υγραερίου από τις ΗΠΑ θα απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος, αν όχι το σύνολο του στόλου των VLGC που είναι υπό ναυπήγηση.
Επιπλέον, η CMM λειτουργεί ως technical manager της ναυτιλιακής Hellenic Light για την κατασκευή στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, τριών δεξαμενόπλοιων Aframax- LR2 Product Tankers (115.000 dwt) τα οποία θα παραληφθούν στο μέσον του 2014. Τα εν λόγω πλοία είναι αξίας 75 εκατ. δολ. το ένα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.
Τέλος, να σημειωθεί ότι από τα 15 πλοία που αποτελείται ο στόλος της CMM τα έξι φέρουν ελληνική σημαία, τα επτά σημαία Μάλτας και τα υπόλοιπα δύο φέρουν σημαία Παναμά.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]