Βελτίωση στα λειτουργικά του αποτελέσματα και μείωση ζημιών πέτυχε ο όμιλος ΑΝΕΚ στο εννεάμηνο του 2013, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών.
Βελτίωση στα λειτουργικά του αποτελέσματα και μείωση ζημιών πέτυχε ο όμιλος ΑΝΕΚ στο εννεάμηνο του 2013, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών.
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 144,5 εκατ. ευρώ, έναντι 160,9 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, γεγονός που, όπως επισημαίνει η ΑΝΕΚ, οφείλεται κυρίως στη διακοπή δραστηριοποίησης (από τον Οκτώβριο του 2012) στην ενδοκυκλαδική γραμμή και στη γραμμή του ανατολικού Αιγαίου. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής ανήλθε σε 125 εκατ. ευρώ έναντι 134,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2012.
Ταυτόχρονα, όμως, το κόστος πωληθέντων του ομίλου για το εννεάμηνο του 2013 διαμορφώθηκε σε 120,5 εκατ. ευρώ από 138,7 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο, ενώ σε επίπεδο εταιρείας ανήλθε σε 106 εκατ. ευρώ από 117,1 εκατ. ευρώ. Τα μεικτά κέρδη του ομίλου για το εννεάμηνο του 2013 ανήλθαν σε 24 εκατ. ευρώ έναντι 22,2 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, τα μεικτά κέρδη της μητρικής διαμορφώθηκαν σε 19 εκατ. ευρώ έναντι 17,3 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2012.
Για την πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων ο όμιλος τονίζει: «Στη δύσκολη συγκυρία που διέρχεται η ελληνική Οικονομία και ειδικότερα ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας, η διοίκηση του ομίλου, με κύριο γνώμονα τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους, προέβη σε συγκεκριμένες ενέργειες όπως περικοπή δρομολογίων, μείωση καταναλώσεων, αποδρομολόγηση πλοίων από μη αποδοτικές γραμμές, αντικατάσταση πλοίων κ.λπ., επιτυγχάνοντας ουσιαστική βελτίωση των αποτελεσμάτων», ενώ προσθέτει:
«Στο εννεάμηνο του 2013 τα πλοία του Ομίλου ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκαν σε γραμμές της Αδριατικής (Αγκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων».
Επιπροσθέτως, σημαντική βελτίωση κατά 37% παρουσίασαν τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου, τα οποία ανήλθαν για το εννεάμηνο του 2013 σε κέρδη 10,4 εκατομμύρια ευρώ έναντι 7,6 εκατομμυρίων ευρώ πέρσι, ενώ το EBITDA της μητρικής διαμορφώθηκε σε κέρδη 8 εκατομμύρια ευρώ έναντι 5,6 εκατομμυρίων ευρώ το εννεάμηνο του 2012.
Τέλος, βελτίωση σημείωσαν τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για το εννεάμηνο του 2013, τα οποία ανήλθαν σε ζημιές 10,8 εκατ. ευρώ έναντι 14,7 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2012.
Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημιές ύψους 12,2 εκατ. ευρώ έναντι 15,3 εκατ. ευρώ τη συγκρίσιμη περίοδο.
Η βελτίωση των αποτελεσμάτων του εννεάμηνου του 2013 αντανακλά τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους και την αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου του ομίλου, ενώ αντίστοιχη βελτίωση αναμένεται να καταγραφεί και στα ετήσια αποτελέσματα της χρήσης 2013, αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία.
«Μετά τη συνεχόμενη πτώση των τελευταίων ετών της οικονομικής ύφεσης, η μεταφορική κίνηση κατά τη θερινή περίοδο κινήθηκε σε σταθερά επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Ο περαιτέρω περιορισμός του λειτουργικού κόστους που αναμένεται να επιτευχθεί με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, καθώς και με στοχευμένες ενέργειες για μείωση των λειτουργικών εξόδων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σταδιακή ανάκαμψη», σημειώνει η ΑΝΕΚ.