ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΗΛΙΔΑ, απειλεί την πανίδα του ποταμού Delaware, στο New Jersey, των ΗΠΑ. Δύτες, βρήκαν στο κύτος, του υπό κυπριακή σημαία «Athos I» της ελληνικής πλοιοκτήτριας, Tsakos Shipping and Trading SA, τρύπες έξι ποδών, από τις οποίες διέρρευσαν 30.000 γαλόνια αργού, προς διΰλιση πετρελαίου, στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να προκληθεί πετρελαιοκηλίδα μήκους 20 μιλίων, η οποία σκότωσε δωδεκάδες πουλιών και απειλεί την πανίδα, σύμφωνα με αξιωματούχους της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ, την Κυριακή.
Οι δύτες, που ερεύνησαν το κήτος του «Αthos I» το Σάββατο, βρήκαν τρύπες στις ύφαλες δεξαμενές του πλοίου, κοντά στην πρύμνη, καθώς και σε εξωτερική δεξαμενή, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας, Jim Lawerence.
Σύμφωνα με τον ίδιο, προφανώς κάτι χτύπησε τις ύφαλες δεξαμενές, αλλά η έρευνα της αμερικανικής Ακτοφυλακής, δεν επιβεβαίωσε τους ισχυρισμούς της εταιρείας, δήλωσε ο εκπρόσωπός της, λοχαγός Buddy Dye.
Δύο ρυμουλκά οδήγησαν το μήκους 750 ποδών τάνκερ «Athos I», στην προβλήτα του Paulsboro, του New Jersey, όπου το πλοίο θα μετέφερε το αργό προς διΰλιση πετρέλαιο από την Βενεζουέλα να το παραδώσει στο διϋλιστήριο της Citgo Petroleum Corp., όπου εντοπίστηκε η διαρροή του, αργά την περασμένη Παρασκευή.
Αξιωματούχοι της υπηρεσίας Fish and Wildlife των ΗΠΑ, είπαν, ότι πετρελαιοκηλίδα σκότωσε 50 πουλιά, 300 άλλα προσεβλήθησαν και απειλούνται τα ψάρια.
Η διέλευση πλοίων από τον ποταμό διεκόπη κατά τη διάρκεια καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας και αποκαταστάθηκε την Κυριακή για τα εμπορικά πλοία που έπρεπε να μεταφέρουν εμπορεύματα στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας, το οποίο έχει μεγάλη εμπορική κίνηση.
Επίσης, ο αξιωματικός Buddy Dye, ανέφερε, ότι περισσότερα από δώδεκα πλοία, που μετέφεραν κυρίως πετρέλαιο και χημικά, έδεσαν στις δύο άκρες του λιμανιού, από το οποίο περνούν σε ημερήσια βάση κατά μέσον όρο ένα εκατ. βαρέλια πετρελαίου.
Ο εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας, Lawrence, είπε, ότι, η Tsakos ήλπιζε να ξεφορτώσει τις εναπομείνασες ποσότητες πετρελαίου από το «Athos I», το οποίο μετέφερε 325.000 βαρέλια πετρελαίου στις επτά δεξαμενές του, πριν από την επισκευή του πλοίου.
Ο κυβερνήτης του New Jersey, Richard J. Codey, είπε, ότι η Tsakos θα πληρώσει το κόστος του καθαρισμού, ο οποίος αναμένεται να διαρκέσει δύο με τρεις μήνες. Η μόλυνση ήταν η μεγαλύτερη που υπέστη ο ποταμός την τελευταία δεκαετία.
Η θέση της εταιρείας
Σύμφωνα με επιστολή του επικεφαλής του τμήματος ποιότητας και ασφάλειας, (Quality and Safety Dept.), της Tsakos Shipping and Trading S.A, Alan Johnson, αναφορικά με το περιστατικό στον ποταμό Delaware, στις 28/11, η ζημιά στις δεξαμενές του «Athos I», έχει προκληθεί από πρόσκρουση του πλοίου σε υποθαλάσσιο εμπόδιο, την ώρα που αυτό ρυμουλκείτο κατά τη διάρκεια χειρισμών στον σταθμό της Citgo.
Μεταξύ άλλων, αναφέρεται, ότι, τo πλοίο δεν έμεινε ακυβέρνητο σε καμμία περίπτωση, όπως αναφέρθηκε από κάποιες πηγές, ενώ αμέσως κινητοποιήθηκαν οι αρμόδιες αρχές, ώστε να αδειάσουν οι δεξαμενές του πλοίου από το αργό προς διΰλιση πετρέλαιο, που μετέφερε.
Σημειώνεται, ότι, βάσει της αμερικανικής νομοθεσίας τα μέλη του πληρώματος, υπεβλήθησαν σε αλκοτέστ, που είχαν αρνητικά αποτελέσματα.
Το μέγεθος της πετρελαιοκηλίδας που προκλήθηκε δεν μπορεί να υπολογιστεί στην παρούσα φάση.
ΠΗΓΕΣ: U.S. Coast Guard, USA Today, CNN, Yahoo Finance, Yahoo News.