Το μήκους σχεδόν 13 χιλιομέτρων τούνελ του Μαρμαρά στην Κωνσταντινούπολη - στο οποίο η Siemens παρείχε εξ’ ολοκλήρου τις τεχνολογίες σηματοδότησης και ελέγχου - εγκαινίασαν οι Τουρκικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι στα τέλη Οκτωβρίου.
Το μήκους σχεδόν 13 χιλιομέτρων τούνελ του Μαρμαρά στην Κωνσταντινούπολη - στο οποίο η Siemens παρείχε εξ’ ολοκλήρου τις τεχνολογίες σηματοδότησης και ελέγχου - εγκαινίασαν οι Τουρκικοί Κρατικοί Σιδηρόδρομοι στα τέλη Οκτωβρίου.
Το τούνελ αποτελεί το κέντρο ενός από τα μεγαλύτερα έργα συγκοινωνιακών υποδομών στον κόσμο. Από το βυθό του Βοσπόρου, ενώνονται πλέον οι γραμμές ταχείας διέλευσης της ευρωπαϊκής πλευράς της Κωνσταντινούπολης με αυτές της ασιατικής πλευράς της πόλης. Με δρομολόγια κάθε δύο λεπτά, τα τραίνα θα μεταφέρουν μέχρι και 75.000 επιβάτες κάθε ώρα μέσω του νέου τούνελ που συνδέει την Ασία με την Ευρώπη.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η Siemens αυτοματοποίησε τις υπηρεσίες ταχείας διέλευσης για το νέο τούνελ με ένα αυτόματο radio-based σύστημα ελέγχου για τα τρένα (Trainguard Sirius), με ηλεκτρονική σύμπλεξη (Trackguard Westrace) και με το σύστημα ελέγχου των επιχειρήσεων (Controlguide Rail 9000), το οποίο παρακολουθεί την κίνηση και ελέγχει τις συμπλέξεις και τις υποδομές.
Σε δεύτερη φάση, το τούνελ θα επεκταθεί για να υποστηρίξει και τα επιβατικά τρένα που καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, πέρα από τις υπηρεσίες ταχείας διέλευσης.
Το 2015, το τούνελ του Μαρμαρά θα αποτελεί την πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση κανονικής γραμμής μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Η γραμμή θα διαθέτει συνολικό μήκος 76 χιλιομέτρων.