Περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων της αναμένει για το μέλλον η Capital Product Partners (CPLP) καθώς οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers) θα κινηθούν ανοδικά λόγω καλύτερης εικόνας στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.
Περαιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων της αναμένει για το μέλλον η Capital Product Partners (CPLP) καθώς οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού (product tankers) θα κινηθούν ανοδικά λόγω καλύτερης εικόνας στο ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά παραμένει ενεργή και συνολικά για το 2013 από την πλευρά της προσφοράς το βιβλίο παραγγελιών αναμένεται να υποστεί μία μείωση καθώς το 21% των παραδόσεων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου MR και handysize δεν θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα. Επίσης, αναμένεται ότι η καθαρή αύξηση του στόλου των product tankers για το 2014 θα είναι στην περιοχή του 3,5%, ενώ η αύξηση στη ζήτηση θα αγγίξει το 4,8%. Η CPLP εκτιμά ότι η βελτίωση στην ισορροπία της προσφοράς και ζήτησης θα συνεχιστεί, επιδρώντας θετικά στη spot αγορά.
Στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων suezmax παρατηρείται ανάλογη μείωση του βιβλίου παραγγελιών, καθώς το 35% των αναμενόμενων παραδόσεων νεότευκτων δεν πραγματοποιήθηκε. Μέχρι το τέλος του 2014 η ζήτηση για δεξαμενόπλοια suezmax αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,1% ενώ η καθαρή αύξηση του στόλου προβλέπεται να ανέλθει στο 2,3%.
Τα αποτελέσματα της CPLP επηρεάστηκαν θετικά από την καλύτερη εικόνα που εμφάνισε η spot αγορά στα product tankers κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2013, σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2012.
H Capital Product Partners ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2013 καθαρά κέρδη ύψους 33,2 εκατ. δολ. έναντι μόλις 7,22 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ωστόσο, στα κέρδη του τρίτου τριμήνου του 2013 περιλαμβάνονται και λογιστικά κέρδη ύψους 24,8 εκατ. δολ. από την αγορά των πλοίων «CCNI Angol» (πρώην «Hyundai Prestige»), «Hyundai Privilege» και «Hyundai Platinum», καθώς η αξία των πλοίων και τα ναυλοσύμφωνα που τα συνοδεύουν υπερέβησαν το τίμημα αγοράς τους που ήταν 195 εκατ. δολ.
Τα έσοδα της εταιρείας το ίδιο διάστημα ανήλθαν στα 42,7 εκατ. δολ. έναντι 38 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2012. Η αύξηση των εσόδων οφείλεται κυρίως στη μεγέθυνση του στόλους της CPLP.
Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2013 η εταιρεία παρουσίασε έσοδα ύψους 124,476 εκατ. δολ. έναντι 115,641 εκατ. δολ. του αντίστοιχου διαστήματος του 2012 και κέρδη ύψους 97,524 εκατ. δολ. έναντι 13,818 εκατ. δολ. το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners, Ιωάννης Λαζαρίδης, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η εταιρεία αναμένει βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών καθώς μία σειρά χρονοναυλώσεών της αναμένεται να ανανεωθεί μέχρι το τέλος του 2014, περίοδος κατά την οποία η αγορά θα κυμανθεί σε υψηλότερα από τα σημερινά επίπεδα.
Παράλληλα, επανέλαβε τη δέσμευση της εταιρείας για ετήσια διανομή μερίσματος τουλάχιστον 0,93 δολάρια ανά μετοχή.
Τέλος, να σημειωθεί ότι η εταιρεία προχώρησε στην αγορά από τρίτο μη συνδεδεμένο μέρος ενός eco-Type MR product tanker το οποίο θα μετονομαστεί σε «Aristotelis» και στην πώληση του δεξαμενοπλοίου «Agamemnon II».
Μετά τις συναλλαγές αυτές, ο στόλος της Capital Product Partners αποτελείται από 30 πλοία, εκ των οποίων 22 είναι δεξαμενόπλοια, επτά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα Capesize bulk carrier.
ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]