Έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί ο τρόπος με τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν το δώρο των Χριστουγέννων διεξήγαγε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, παρατηρείται σημαντική αύξηση του ποσοστού για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, από 16,96% το 2003, σε 25,75% το 2004.
Το ποσοστό που διαθέτουν οι καταναλωτές για τυχερά παιχνίδια, αυξήθηκε από 0,33% το 2003, σε 0,54% το 2004.
Οι δαπάνες για ταξίδια, μειώθηκαν σημαντικά από 8,40% το 2003, σε 2,53% το 2004.
Το ποσοστό αποταμίευσης μειώθηκε από 9,48% το 2003, σε 5,95% το 2004.
Οι δαπάνες για διασκέδαση και εορταστική διακόσμηση παρουσιάζουν μείωση, από 8,90% το 2003, σε 7,23% το 2004.
Οι δαπάνες για τη γιορτινή διατροφή, οι οποίες πέρσι, κατά μέσο όρο, βρίσκονταν στο 16,19% του 13ου μισθού, φέτος μειώνονται στο 14,91%.
Τα φετινά ποσοστά για την ένδυση και υπόδηση και για τα δώρα είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.
Οι δαπάνες για αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών παρουσιάζονται υπερτριπλάσιες των περσινών, από 1,39% το 2003 σε 4,90% το 2004.
Το 64,05% του 13ου μισθού ξοδεύεται για ένδυση, υπόδηση, διατροφή, δίδακτρα παιδιών, αποπληρωμή δανείων και καρτών.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ΚΕΠΚΑ, το γενικό συμπέρασμα είναι ότι οι Έλληνες καταναλωτές ξοδεύουν το 13ο μισθό σε ανελαστικές δαπάνες, υπογραμμίζοντας ότι ο 13ος μισθός αποτελεί ένα έκτακτο οικογενειακό εισόδημα και θα έπρεπε, κανονικά, να δίνει τη δυνατότητα, στους καταναλωτές να περάσουν με οικονομική άνεση τις γιορτές.
Η έρευνα διεξήχθη από τις 1 Δεκεμβρίου 2004 μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου 2004, ενώ απαντήθηκαν 441 ερωτηματολόγια.