Στον «αέρα» παραμένει η διάσωση της Alitalia, παρά την έγκριση χθες τα ξημερώματα της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 300 εκατ. ευρώ, καθώς ο βασικός της μέτοχος Air France-KLM δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του.
Στον «αέρα» παραμένει η διάσωση της Alitalia, παρά την έγκριση χθες τα ξημερώματα της αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 300 εκατ. ευρώ, καθώς ο βασικός της μέτοχος Air France-KLM δεν έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του.
Ο γαλλο-ολλανδικός αερομεταφορέας κατέχει το 25% των μετοχών της Alitalia και, όπως τονίζουν στελέχη του στο πρακτορείο Reuters, δεν έχει ακόμη αποφασίσει εάν τελικώς θα συμμετάσχει στην ΑΜΚ.
Αν και η Air France-KLM έδωσε το «ok» την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, έχει αφήσει να εννοηθεί ότι η συμμετοχή της θα γίνει υπό συγκεκριμένους και μάλιστα αρκετά σκληρούς όρους, ασκώντας με αυτόν τον τρόπο έντονες πιέσεις τόσο στους άλλους μετόχους όσο και στην ιταλική κυβέρνηση.
«Η Air France-KLM δεν έχει ακόμη αποφασίσει τι θα πράξει. Το επιχειρηματικό σχέδιο που της παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα δεν ήταν ικανοποιητικό. Οι όροι που είχε θέσει η εταιρεία, κυρίως σε ό,τι αφορά την αναδιάρθρωση του χρέους της Alitalia, σε καμία περίπτωση δεν εκπληρώνονται βάσει αυτού του σχεδίου», ανέφερε πηγή της Air France-KLM στο Reuters.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως, εάν η Air France-KLM δεν συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, τότε μεγαλύτερος μέτοχος της Alitalia θα καταστούν τα Ιταλικά Ταχυδρομεία, με το μερίδιο του γαλλο-ολλανδικού αερομεταφορέα να υποχωρεί κάτω του 15%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, η Alitalia από το 2008 έως και σήμερα έχει ζημίες 700.000 ευρώ ημερησίως, ενώ την περασμένη εβδομάδα βρέθηκε αντιμέτωπη με την απειλή να «προσγειώσει» τα αεροσκάφη της, καθώς ο βασικός προμηθευτής καυσίμων, η επίσης ιταλική ENI, απείλησε να διακόψει τις προμήθειες λόγω καθυστέρησης πληρωμών.