Αναμένουμε από το σύνολο του εφοπλιστικού κόσμου να συμμετάσχει στη διαδικασία συνεισφοράς, που τρέχει παράλληλα με τις λοιπές φορολογικές υποχρεώσεις, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας.
Αναμένουμε από το σύνολο του εφοπλιστικού κόσμου να συμμετάσχει στη διαδικασία συνεισφοράς, που τρέχει παράλληλα με τις λοιπές φορολογικές υποχρεώσεις, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, σε εισήγησή του κατά τη διάρκεια γεύματος εργασίας με τα μέλη της Ναυτιλιακής Λέσχης Πειραιά.
Ο κ. Στουρνάρας χαρακτήρισε σημαντική την πρόσφατη υπογραφή Συνυποσχετικού Συμφώνου με την Ελληνική Ναυτιλιακή Κοινότητα και αναφέρθηκε στο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας. Υπενθυμίζεται πως το Συνυποσχετικό Σύμφωνο Οικειοθελούς Προσφοράς προς το ελληνικό δημόσιο είχε υπογραφεί μεταξύ του Πρωθυπουργού και του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη, τον Ιούλιο. Η συμφωνία αφορούσε στην εθελοντική φορολόγηση των ελλήνων εφοπλιστών, μέσω του μοντέλου του φόρου χωρητικότητας στα πλοία, προκειμένου να ενισχυθούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας.
Όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών, η ναυτιλία συμβάλλει στην ανάδυση του νέου εξωστρεφούς παραγωγικού προτύπου για την Ελλάδα, επισημαίνοντας τη σημασία της τόσο στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής, όσο και της παγκόσμιας οικονομίας.
«Δεδομένου ότι περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου πραγματοποιείται μέσω της θαλάσσιας οδού, η ελληνόκτητη ναυτιλία ενισχύει το σήμα που εκπέμπει ολόκληρη η ελληνική οικονομία προς όλους τους διεθνείς οικονομικούς εταίρους της» είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας τη συμβολή της στην επιζητούμενη αειφόρο ανάπτυξη, ως το συγκριτικά φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.
Ο υπουργός Οικονομικών δήλωσε πως γίνεται ό,τι είναι δυνατόν για να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες και υποδομές που θα αναπτύξουν περαιτέρω τον κλάδο και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, αλλάζοντας τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας και προωθώντας την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών πλοίου-σιδηροδρόμου. «Το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί εξαιρετικό παράδειγμα, αφού πλέον εξυπηρετείται από την εμπορευματική γραμμή Θριάσιο- Ικόνιο, συμβάλλοντας άμεσα στη μείωση του κόστους μεταφοράς και σε ευρύτερα αναπτυξιακά οφέλη» είπε σχετικά, προσθέτοντας πως παρόμοιος σχεδιασμός θα εφαρμοστεί και σε άλλα λιμάνια, όπως της Αλεξανδρούπολης.
Ο κ. Στουρνάρας αναφέρθηκε επίσης στην αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά την δεκαετία 2002-2012, προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο βελτίωσης των υποδομών σε όλα τα επίπεδα σχεδιάζεται επέκταση του νότιου μέρους του επιβατικού λιμένα, «έργο το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο λιμενικό έργο που εκτελείται στη χώρα μας» .