Μείωση 0,7% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Ιούλιο του 2013, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2012, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2013, ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 1,7%.
Μείωση 0,7% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) τον Ιούλιο του 2013, σε σχέση με τον Ιούλιο του 2012, έναντι αύξησης 1,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011.
Σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2013, ο Γενικός Δείκτης υποχώρησε κατά 1,7%, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Εν τω μεταξύ, ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2012 – Ιουλίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Αυγούστου 2011 – Ιουλίου 2012, παρουσίασε αύξηση 0,3%, έναντι αύξησης 2,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7%, σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα φρούτα νωπά και λαχανικά νωπά. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια νωπά.
β) Κατά 13,6% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των ενοικίων κατοικιών.
δ) Κατά 3,4% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των ιατρικών υπηρεσιών.
στ) Κατά 1,2% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων στα είδη ταξιδίου και λοιπά προσωπικά είδη, καθώς και λόγω μείωσης των τιμών των ειδών ατομικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη).
β) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των ξενοδοχείων.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 0,7%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουλίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές :
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, οικιακές υπηρεσίες.
β) Κατά 3,5% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.
γ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των αυτοκινήτων και των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης). Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των εισιτηρίων αεροπλάνων.
δ) Κατά 4,3% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 3,0% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των υπηρεσιών αναψυχής και των βιβλίων.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.
ζ) Κατά 1,5% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 5,4% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων μεταφορών.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,8% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά, πατάτες νωπές, κρέατα γενικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, χυμούς φρούτων.
β) Κατά 2,6% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
δ) Κατά 6,7% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.