Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 21 Φεβρουαρίου 2003 11:44

Α-Β Βασιλόπουλος : Σημαντική αύξηση πωλήσεων και καθαρών κερδών

Αύξηση πωλήσεων και βελτίωση της κερδοφορίας χαρακτηρίζουν τα οικονομικά αποτελέσματα της Α-Β Βασιλόπουλος για την οικονομική χρήση του 2002, τόσο σε απλή όσο και σε ενοποιημένη μορφή.

Οπως ανακοινώθηκε σχετικά από την εταιρεία, παρατηρείται αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 18,9% και κατά 23,9% στα καθαρά κέρδη προ φόρων. Για τον όμιλο, αύξηση σημειώθηκε στον κύκλο εργασιών ενώ η αύξηση στην κερδοφορία ήταν ιδιαίτερα σημαντική. Σε ενοποιημένη βάση, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 8,8%, ενώ τα κέρδη προ φόρων σχεδόν τριπλασιάστηκαν (αύξηση κατά 180,6%).

Αναλυτικότερα,

* Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 18,9% : Για την «Α-Β» ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 620,61 εκατ. ευρώ το 2001 σε 737,98 εκατ. ευρώ το 2002. Αυτή η αξιοσημείωτη αύξηση πραγματοποιήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από την λειτουργία των ήδη υφισταμένων καταστημάτων, με μια μικρή μόνο συνεισφορά από ένα νέο κατάστημα το οποίο άνοιξε στο τέλος του έτους.

Σε ενοποιημένη βάση, συμπεριλαμβανομένης της ΤΡΟΦΟ Α.Ε και της ΕΝΑ Α.Ε, ο συνολικός κύκλος εργασιών αυξήθηκε από 769,46 εκατ. ευρώ το 2001 σε 837,29 εκατ. ευρώ το 2002.

* Σημαντική Αύξηση της κερδοφορίας : Στην χρήση 2002, τα καθαρά κέρδη προ Φόρων της «Α-Β» ανήλθαν σε 13,40 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με 10,82 εκατ. ευρώ το 2001. Σε ενοποιημένη βάση τα καθαρά κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν εντυπωσιακά και ανήλθαν στα 5,76 εκατ. ευρώ από 2,05 εκατ. ευρώ το 2001.

Αυτός ο σχεδόν τριπλασιασμός των ενοποιημένων κερδών, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της εταιρείας, καταδεικνύει τις σημαντικές βελτιώσεις στα λειτουργικά αποτελέσματα της ΤΡΟΦΟ που ήταν μόλις οριακά αρνητικά.

Τα αποτελέσματα της θυγατρικής ΕΝΑ Cash & Carry, αν και παρουσίασαν ουσιαστική βελτίωση, εξακολουθούν να εξηγούν γιατί τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη προ φόρων υπολείπονται αυτών της μητρικής εταιρείας. Όλες οι ενδείξεις όμως, φανερώνουν ότι το 2003, θα υπάρχει τελικά θετική συνεισφορά στα ενοποιημένα αποτελέσματα του Ομίλου, σίγουρα από την ΤΡΟΦΟ και πιθανώς και από την ΕΝΑ.

* Ενιαιοποίηση και αναβάθμιση των καταστημάτων : Συνεχίστηκε η μείζονος σημασίας διαδικασία της αναβάθμισης των καταστημάτων της ΤΡΟΦΟ και της ενιαιοποίησης τους με το σήμα και την κουλτούρα της «Α-Β». Σαν αποτέλεσμα , ο συνολικός αριθμός των καταστημάτων που λειτουργούν με το σήμα της εταιρείας, αυξήθηκε σε 77 από 66 στο τέλος του 2001.

Οι καρποί αυτής της ενέργειας, αναφέρεται στην ανακοίνωση, αντικατοπτρίζονται στην κερδοφορία του ομίλου. Στο τέλος του 2002, μόνο 16 καταστήματα έφεραν το διακριτικό σήμα της ΤΡΟΦΟ.

* Επαναδραστηριοποίηση της οργανικής επέκτασης : Δραστηριοποιήθηκε εκ νέου η δημιουργία νέων καταστημάτων που είχε προσωρινά ανασταλεί αμέσως μετά την εξαγορά της ΤΡΟΦΟ. Ένα νέο κατάστημα άνοιξε τον Οκτώβριο στην Θεσσαλονίκη, στον Εύοσμο, ενώ προωθείται ο σχεδιασμός δύο νέων καταστημάτων στην Αττική για το 2003.

* Εδραίωση συστημάτων και εταιρική διακυβέρνηση : Η επιτυχημένη ενσωμάτωση της ΤΡΟΦΟ και της ΕΝΑ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, η δε διοίκηση της εταιρείας εστίασε τις ενέργειες της στην βελτίωση των μεθόδων και διαδικασιών της. Η αποσαφήνιση και ενιαιοποίηση αυτών των διαδικασιών ήταν ένα σημαντικό επίτευγμα που συνείσφερε στην αύξηση της κερδοφορίας τόσο, όσο και τα επιτεύγματα στο λειτουργικό επίπεδο.

Επιπλέον κατά την διάρκεια του τελευταίου τριμήνου η εταιρεία προέβη σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τώρα να έχει ευθυγραμμιστεί πλήρως με την νέα νομοθεσία περί εταιρικής διακυβέρνησης.