Σε ανοδικούς ρυθμούς κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας CosmΟΤΕ για την χρήση του 2002.
Οπως ανακοινώθηκε σχετικά, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 1.201,3 εκατ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου 2002, αυξημένος κατά 29,6% σε σχέση με πέρυσι. Η αύξηση του κύκλου εργασιών αποδίδεται από τη διοίκηση της εταιρείας, στην κατά 35,1% αύξηση των εσόδων από αερόχρονο, καθώς και στην κατά 42,4% αύξηση των εσόδων από τέλη διασύνδεσης. Τα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 31%, αντιπροσωπεύοντας το 98% των συνολικών εσόδων της εταιρείας, σε σχέση με 96,5% το 2001.
Επιπρόσθετα, τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων, στις οποίες περιλαμβάνονται τα γραπτά μηνύματα SMS, υπηρεσίες WAP, καθώς και άλλες υπηρεσίες, συμμετέχουν κατά 12% περίπου στα συνολικά έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
Παράλληλα σημειώθηκε αύξηση κατά 27,5% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) και τα οποία διαμορφώθηκαν στα 520,5 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 43,3%. Εξαιρουμένης της επίδρασης των νέων τελών διασύνδεσης, το περιθώριο κέρδους EBITDA υπολογίζεται σε 47,1%.
Αναφορικά με τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για την χρήση που πέρασε, αυτά σημείωσαν άνοδο κατά 32,1% και ανήλθαν σε περίπου 229,9 εκατ. ευρώ.
AMC-Αλβανία
Κατά το οικονομικό έτος 2002, η θυγατρική της CosmΟΤΕ στην Αλβανία, AMC, συμμετείχε στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών της CosmOTE κατά 8,4% και στα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (EBITDA) κατά 12,9%.
Ο κύκλος εργασιών της AMC, σημείωσε άνοδο κατά 8,4% και ανήλθε στα 101,3 εκατ. ευρώ, κυρίως χάρη στην ισχυρή ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της εταιρείας, η οποία στο τέλος του 2002 αριθμούσε 501.147 πελάτες, κατά πλειονότητα χρήστες καρτοκινητών.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα και ανήλθαν στα 66,8 εκατ. ευρώ. Έτσι, παρά τη δραστηριοποίηση δεύτερης εταιρείας στην αλβανική αγορά της κινητής τηλεφωνίας, το περιθώριο κέρδους EBITDA ανήλθε σε 66%.
Η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας στην Αλβανία στο τέλος του 2002 υπολογίζεται σε 27,4% περίπου σε σχέση με 12,6% το προηγούμενο έτος και έναντι 7% της διείσδυσης της σταθερής τηλεφωνίας στη χώρα.
H πελατειακή βάση της CosmΟΤΕ ανήλθε στους 3.506.338 πελάτες στις 31.12.2002, ενώ κατά τη διάρκεια του έτους προσέλκυσε 562.806 νέες συνδέσεις. Εξ άλλου σημείωσε τις περισσότερες νέες συνδέσεις στην αγορά στον τομέα της καρτοκινητής. Ο δείκτης αποσυνδέσεων της εταιρείας για 2002 διαμορφώθηκε σε 21,5%, με τη συντριπτική πλειοψηφία (70% περίπου) να αφορά εσωτερική μετακίνηση των πελατών με συμβόλαιο σε άλλα οικονομικά προγράμματα της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά το τηλεπικοινωνιακό της δίκτυο, η CosmΟΤΕ αύξησε τους σταθμούς βάσης, οι οποίοι φτάνουν τους 2.600, καλύπτοντας έτσι το 99,5% του πληθυσμού της χώρας και το 86% του συνόλου της επικράτειας. Τέλος οι ενοποιημένες επενδύσεις της εταιρίας για το 2002 ανήλθαν σε περίπου 286,2 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν την ανάπτυξη και βελτίωση της χωρητικότητας και της ποιότητας του δικτύου της τόσο στην Ελλάδα όσο και την Αλβανία (σύνολο επενδύσεων δικτύου 238,5 εκατ. ευρώ), την απόκτηση επιπλέον φάσματος 2ης γενιάς (38,2 εκατ. ευρώ), την απόκτηση της άδειας LMDS (9,5 εκατ. ευρώ), καθώς και την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών.