ΣΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ επέστρεψε το δεύτερο εξάμηνο του 2002, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής ελαστικών για αυτοκίνητα της Ευρώπης, Michelin & Cie, μετά από τη μείωση του κόστους στην οποία προχώρησε, την πώληση περισσοτέρων ελαστικών για φορτηγά, αλλά και την αύξηση των τιμών.
«Η στρατηγική που ακολουθεί η Michelin δουλεύει», ανέφερε ο Vincent Courtois, οικονομικός αναλυτής της Fideuram Wargny, ο οποίος προτείνει «αγορά» των μετοχών της, συμπληρώνοντας : «Η μείωση του κόστους, η αύξηση των κερδών από την πώληση ελαστικών για φορτηγά αυτοκίνητα, αλλά και η αύξηση των τιμών είναι πολύ ευνοϊκά στοιχεία.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 327 εκατ. ευρώ (353 εκατ. δολ.), έναντι ζημίας 74 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Για ολόκληρο το έτος τα καθαρά της κέρδη σχεδόν υπερδιπλασιάστηκαν, φθάνοντας στα 581 εκατ. ευρώ. Οι μετοχές αυξήθηκαν σε ποσοστό 5,7%.
Η Michelin κατήργησε 9.500 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ και ανακοίνωσε ότι θα προβεί σε 1.200 ακόμη απολύσεις στην Ισπανία έως το 2005, προκειμένου να μειώσει το κόστος λειτουργίας της, με την υποχώρηση της ζήτησης σε Ευρώπη και Αμερική. Επίσης, προχωρά στην αύξηση των τιμών των προϊόντων της.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκαν σε ποσοστό 1,8% το 2002, τη στιγμή που οι αντίστοιχες στη Δυτική Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2,9%. Οι επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών, General Motors Corp., PSA Peugeot Citroen και Renault SA, έχουν πει ότι οι αγορές αυτοκινήτων τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ θα μειωθούν φέτος.
Η διοίκηση της Michelin, ανακοίνωσε ότι θα προτείνει τη διανομή μερίσματος 93 σεντς ανά μετοχή, υψηλότερο σε ποσοστό της τάξης του 9%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο που είχε διανείμει για τη χρήση του 2001.
Οι μετοχές της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 1,47 ευρώ, φθάνοντας στα 27,1 ευρώ η μία, στις 9:04' π.μ. στο Χρηματιστήριο των Παρισίων, τοπική ώρα.
Τα στοιχεία για το δεύτερο εξάμηνο της χρήσης του 2002, έναντι του 2001, προέκυψαν μετά από υπολογισμούς του Bloomberg Νews.