Αποφασισμένη να κρατήσει τη Fiat στην Ιταλία δηλώνει η ιταλική κυβέρνηση, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας.
Αποφασισμένη να κρατήσει τη Fiat στην Ιταλία δηλώνει η ιταλική κυβέρνηση, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας.
Στην πρώτη του συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο, Σέρτζιο Μαρτσιόνε, και τον Τζον Ελκαν, βασικό μέτοχο της εταιρείας, ο ιταλός νεοδιορισθείς υπουργός Βιομηχανίας, Φλάβιο Ζανονάτο, κατάφερε να αποσπάσει μια πολύ σημαντική δέσμευση. Η Fiat δεν θα κλείσει εργοστάσια και δεν θα προβεί σε περικοπές θέσεων εργασίας στη χώρα, παρά τη βαθιά ύφεση, στην οποία έχει παγιδευτεί η ιταλική και συνολικά η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.
Ο Ζανονάτο είχε πρόσφατα ζητήσει από τη Fiat να μείνει στην Ιταλία, τονίζοντας από τη μια ότι η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να της προσφέρει κάθε δυνατή στήριξη, αλλά και αφήνοντας από την άλλη να εννοηθεί ότι θα θέσει εμπόδια σε μια επιχειρούμενη έξοδο.
Την κινητοποίηση της κυβέρνησης πυροδότησαν σενάρια, που θέλουν τη Fiat να εξετάζει τη μεταφορά της έδρας της, αλλά και μέρος της παραγωγής, στις ΗΠΑ, όπου σχεδιάζει να προβεί σε απόκτηση του πλήρους ελέγχου της Chrysler. Μία τέτοια κίνηση βεβαίως θα οδηγούσε στην κατάργηση χιλιάδων ιταλικών θέσεων εργασίας.
Σε ανακοίνωσή του την Παρασκευή, το ιταλικό υπουργείο Βιομηχανίας ανέφερε ότι οι δύο πλευρές «δεσμεύθηκαν να συνεργαστούν προκειμένου να δώσουν νέα ώθηση στην ιταλική αγορά αυτοκινήτου», ενώ υπογράμμισε ότι τη σπουδαιότητα της παραγωγικής γραμμής της Fiat για την οικονομία της χώρας.
Η Fiat ανακοίνωσε ότι θα στηρίξει όσο μπορεί την ιταλική οικονομία. Σε μια πρώτη κίνηση σχεδιάζει να κατασκευάσει Jeeps της Chrysler και μια νέα σειρά μοντέλων Alfa Romeo στην Ιταλία, με στόχο να τα εξάγει στις ΗΠΑ, τη Λατινική Αμερική και την Ασία. «Η συνάντηση πήγε πολύ καλά. Επιβεβαιώσαμε τη δέσμευσή μας στη χώρα», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Μαρτσιόνε.