Με την «προσχώρηση» και της ίδιας της διοίκησης του ΟΛΘ, συμπληρώνεται το κοινό μέτωπο των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης υπέρ της τμηματικής παραχώρησης χρήσεων και εργασιών του λιμανιού της πόλης ως μοντέλου της ιδιωτικοποίησης.
Με την «προσχώρηση» και της ίδιας της διοίκησης του ΟΛΘ, συμπληρώνεται το κοινό μέτωπο των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης υπέρ της τμηματικής παραχώρησης χρήσεων και εργασιών του λιμανιού της πόλης ως μοντέλου της ιδιωτικοποίησης.
Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, συγκεκριμένα, με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΟΛΘ για το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε., Στέλιος Αγγελούδης, ερωτηθείς για την άποψή του σχετικά με την ιδιωτικοποίηση, επεσήμανε κατ’ αρχάς ότι η εμπλοκή ιδιωτών στον ΟΛΘ είναι και σημαντική και χρήσιμη, εκτιμώντας μάλιστα ότι αυτή έχει καθυστερήσει σε σύγκριση με το λιμάνι του Πειραιά και πρόσθεσε ότι, εκτός από την επίλυση ταμιακών θεμάτων της χώρας, «η διαδικασία πρέπει να συνδέεται με την αναπτυξιακή κατεύθυνση του λιμανιού, με την προσέλκυση φορτίων και τη συμμετοχή του ιδιώτη στη χρηματοδότηση έργων υποδομών» και συνέχισε: «Περιμένουμε από το μέτοχο να προσδιορίσει ποια ακριβώς θα είναι η διαδικασία. Τεχνοκρατικά, μπορώ να σας πω, η άποψη που έχουν εκφράσει οι παραγωγικοί φορείς της πόλης (σ.σ.: τμηματική παραχώρηση, αντί για «master concession»-πώληση), είναι στη σωστή κατεύθυνση».
Σύμφωνα, επίσης, με τον κ. Αγγελούδη, «δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε λόγοι για αντιπαραθετική λειτουργία ΟΛΠ και ΟΛΘ», καθώς το κάθε λιμάνι έχει τις εξειδικεύσεις και ιδιαιτερότητές του και «η Θεσσαλονίκη είναι το μεγαλύτερο λιμάνι σε διακίνηση χύδην και συμβατικού φορτίου.
Ξέρουμε το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, που έχει να κάνει με τη θέση μας, αλλά και το γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος φτάνει μέχρι το τελευταίο μας κρηπίδωμα και αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί», σημείωσε σχετικά.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, ανακοινώθηκε, επίσης, ότι, εντός των προσεχών 15-20 ημερών, θα επαναπροκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για την κατασκευή μαρίνας σκαφών αναψυχής στην πρώτη προβλήτα. Ο ΟΛΘ ευελπιστεί ότι η γενικότερη κινητικότητα και διαγωνιστική διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ για τις ελληνικές μαρίνες θα επιφέρει επενδυτικό ενδιαφέρον και για τη μαρίνα στον ΟΛΘ.
Μέρισμα 60 λεπτά
Στο μεταξύ και όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του ΟΛΘ, στο πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης τα καθαρά μετά από φόρους κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. διαμορφώθηκαν στα 4,871 εκατ. ευρώ, αυξημένα οριακά κατά 0,08%, έναντι των 4,867 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος της περυσινής χρονιάς. Την ίδια περίοδο, τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 6,022 εκατ. ευρώ (μείωση κατά 1,38%), ενώ ο κύκλος εργασιών ήταν 12,306 εκατ. ευρώ, μειωμένος κατά 6,27%, έναντι των 13,130 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2012.
Σημειωτέον ότι, για τη χρήση 2012, ο ΟΛΘ θα διανείμει μέρισμα 60 λεπτών ανά μετοχή, έναντι 40 λεπτών πέρυσι και 21 λεπτών πρόπερσι, ενώ επίσης η ΟΛΘ Α.Ε. «έσπασε το φράγμα» των 100 εκατ. ευρώ σε διαθέσιμα κεφάλαια, τα οποία ανέρχονται σε 102 εκατ. ευρώ, με μηδενικό δανεισμό.
Βασιζόμενη στην οριακή μείωση των πωλήσεων του Σ.ΕΜΠΟ. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων) που διαμορφώθηκε στο 0,8% και την εικόνα που έχει για τους επόμενους μήνες, η διοίκηση του ΟΛΘ ευελπιστεί ότι οι απώλειες θα ανακτηθούν στα επόμενα τρίμηνα, καθώς επίσης και ότι θα υπάρξει «διόρθωση» στη διεθνή αγορά της καταγραφείσας στο πρώτο τρίμηνο μείωσης της διακίνησης νικελίου και δηλώνει ότι το 2013 θα είναι άλλη μια χρονιά ισχυρής κερδοφορίας για τον ΟΛΘ.
Ανοδος κρουαζιέρας
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα, όχι μόνο για φέτος, αλλά και για το 2014 και από το μέτωπο της κρουαζιέρας. Φέτος, αναλυτικότερα, αναμένεται διπλασιασμός των επιβατών κρουαζιέρας σε σύγκριση με πέρυσι, δηλαδή αναμένονται 18.000 - 20.000 επιβάτες, θα πραγματοποιηθούν πέντε διανυκτερεύσεις από κρουαζιερόπλοιο της Aida Cruises, οι οποίες το 2014 θα γίνουν έξι, ενώ επίσης από φέτος θα «ξαναδέσει» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης κρουαζιερόπλοιο της Royal Carribean και, το 2014, θα «επιστρέψουν» επίσης δύο ακόμη κρουαζιερόπλοια της Passific America. Το 2014, εν γένει, σύμφωνα με τον κ. Αγγελλούδη, ο ΟΛΘ αναμένει ισχυρή επιπλέον αύξηση στα πλοία κρουαζιέρας και στο σχετικό επιβατικό κοινό.
ΒΑΣΩ ΒΕΓΙΡΗ - [email protected]