Την υπόσχεση να φέρει 10 εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα τα επόμενα τρία χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειωθούν τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος», έδωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Rynair Μάικλ Κόλεϊ.
Την υπόσχεση να φέρει 10 εκατομμύρια τουρίστες στην Ελλάδα τα επόμενα τρία χρόνια, υπό την προϋπόθεση ότι θα μειωθούν τα τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» και θα μηδενιστεί ο φόρος ανά επιβάτη στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας, έδωσε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής επιχειρησιακής λειτουργίας της Rynair Μάικλ Κόλεϊ.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη, ο κ. Κόλεϊ, αναφερόμενος στα νέα δρομολόγια της εταιρείας, ζήτησε να πέσει στα 5 ευρώ ο φόρος ανά επιβάτη στο «Ελ. Βενιζέλος», που σήμερα ανέρχεται σε 12 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας ο φόρος ανά επιβάτη να μηδενιστεί. Πρότεινε, παράλληλα, να παραμείνει ως έχει ο φόρος ανά επιβάτη στο «Ελ. Βενιζέλος» για τα υφιστάμενα δρομολόγια.
Η αεροπορική εταιρεία θα παρουσιάσει τις προτάσεις της αυτές σήμερα στον αρμόδιο υπουργό, Κωστή Χατζηδάκη, ενώ αναμένεται να υπάρξουν συναντήσεις και με φορείς του κλάδου.
Ο κ. Κόλεϊ εμφανίστηκε επικριτικός για την πολιτική του αεροδρομίου στην Αθήνα, αφού - όπως είπε - αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πρωτεύουσα, καθώς παραμένει πολύ ακριβό και μη ανταγωνιστικό, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, το χαρακτήρισε παράδειγμα προς αποφυγή στον άξονα των ιδιωτικοποιήσεων. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε φόβους ότι οι δρομολογούμενες ιδιωτικοποιήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας θα εκτοξεύσουν τα τέλη τους και θα τα καταστήσουν μη ανταγωνιστικά.
Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους υπόσχεται, αν και εφόσον γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της από την αρμόδια πολιτική ηγεσία, την επόμενη τριετία, 4 εκατομμύρια τουρίστες στην Αθήνα, 2 εκατομμύρια στη Θεσσαλονίκη και 4 εκατομμύρια στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε έναν υπολογισμό που έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, αυτές οι αφίξεις μεταφράζονται σε τουριστικό συνάλλαγμα ύψους 4,5 δισ. ευρώ και 10.000 νέες θέσεις εργασίας.
Τι απαντά ο ΔΑΑ
«Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη» απαντά στη Ryanair, με ανακοίνωσή του, ο Αερολιμένας.
Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε «κανιβαλισμό» της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες, οι οποίες έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία, υποστηρίζει ο ΔΑΑ.
«Το αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργεί βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, όπως όλα τα διεθνή μητροπολιτικά αεροδρόμια, που στηρίζεται στην ανάπτυξη και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς», προστίθεται στην ανακοίνωση.
Πηγή: ΑΜΠΕ