Σε κάθετη πτώση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι ναύλοι στα containerships, ενώ την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία liners, η Maersk, δηλώνει έτοιμη για «πόλεμο τιμών», προκειμένου να διατηρήσει τα μερίδιά της.
Σε κάθετη πτώση βρίσκονται το τελευταίο διάστημα οι ναύλοι στα containerships, ενώ την ίδια στιγμή η μεγαλύτερη εταιρεία liners, η Maersk, δηλώνει έτοιμη για «πόλεμο τιμών», προκειμένου να διατηρήσει τα μερίδιά της.
Ειδικότερα, οι ναύλοι στις γραμμές Ασίας - Βόρειας Ευρώπης έχουν πέσει κάτω από τα 1.000 δολάρια ανά teu για δύο συνεχόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με το Shanghai Containerised Freight Index, οι ναύλοι την προηγούμενη εβδομάδα έπεσαν στα 875 δολάρια ανά teu, κάτω κατά 65 δολάρια σε σχέση με μία εβδομάδα πριν.
Στη γραμμή Σαγκάη - Ρότερνταμ, σύμφωνα με την Drewry’s World Container Index, οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 1.929 δολάρια ανά feu, κατά 180 δολάρια κάτω μέσα σε επτά ημέρες.
Μεγάλη πτώση σημειώνουν οι ναύλοι και στις γραμμές Ασίας - Μεσογείου με το δείκτη να κλείνει στα 906 δολάρια ανά teu και ειδικότερα στα 1.935 δολάρια ανά feu στο service Σαγκάη - Γένοβα.
Αλλά και στον Ειρηνικό οι ναύλοι είναι υπό πίεση, αν και σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με τις γραμμές Ευρώπης - Ασίας. Πιο συγκεκριμένα οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στις 2.171 δολάρια ανά feu από 2.226 δολάρια ανά feu μία εβδομάδα πριν.
Στο πρόσφατο συνέδριο recent Sea Asia conference στη Σιγκαπούρη ο διευθύνων σύμβουλος της OOCL, Αντι Τανγκ, σημείωσε ότι οι ναύλοι πέφτουν λόγω της μείωσης της ζήτησης και ότι οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να αναδιαρθρώσουν τους στόλους τους προκειμένου να επιστρέψουν στην κερδοφορία.
Χαρακτηριστική είναι και η τοποθέτηση της DNB Bank, η οποία σημειώνει ότι με εξαίρεση ένα διάστημα τριών εβδομάδων το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο του 2012 οι ναύλοι βρίσκονται σε χαμηλά 14 μηνών, κατά 28% κάτω σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Η Maersk
Οι γραμμές Ασίας - Ευρώπης, οι οποίες είναι πολύ σημαντικές για την Maersk (αφού εκεί έχει «ξεδιπλώσει» τα μεγαλύτερα πλοία της) είναι κάτω κατά 55% σε σχέση με το Μάιο του 2012.
Είμαστε σταθερά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 δολαρίων ανά teu υπογραμμίζει η Clarksons.
Αναφορικά με την αύξηση των ναύλων που αναμένεται για το Μάιο, η Clarksons εκφράζει τις αμφιβολίες της και προσθέτει ότι ακόμα και η περαιτέρω μείωση της προσφερόμενης χωρητικότητας δεν είναι σίγουρο ότι θα σταματήσει τη ραγδαία πτώση των ναύλων.
Την ίδια στιγμή η Maersk Line, η μεγαλύτερη εταιρεία του κόσμου, μέσω του εμπορικού διευθυντή της Vincent Clerc, σημειώνει ότι είναι έτοιμη να υπερασπίσει τα μερίδιά της στην αγορά με «κάθε κόστος». Ακόμα, όπως σημείωσε, και αν χρειαστεί να πέσουν οι ναύλοι σε απροσδόκητα χαμηλά επίπεδα.
Η κατάσταση αυτή έχει μία μόνο διέξοδο, σύμφωνα με τη Maersk. Να μειωθεί το κόστος μέσω της απόσυρσης χωρητικότητας, ανέφερε, αλλά τόνισε ότι ορισμένες εταιρείες επέλεξαν να ανταποκριθούν στη μειωμένη ζήτηση χωρητικότητας, μειώνοντας τις τιμές των ναύλων. «Μία τέτοια κίνηση περιέχει πολύ μεγάλο ρίσκο και μπορεί να οδηγήσει σε πόλεμο τιμών», συμπλήρωσε.
Καταλήγοντας, σημείωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να μειώνει το κόστος της, αλλά θα υπερασπίσει με κάθε τρόπο τα μερίδιά της.