«H μάχη για τις Κυριακές θα δοθεί μέχρι τέλους» δήλωσε από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο πρόεδρός της Βασίλης Κορκίδης.
«H μάχη για τις Κυριακές θα δοθεί μέχρι τέλους» δήλωσε από το βήμα της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), ο πρόεδρός της Βασίλης Κορκίδης.
Η πρόταση της ΕΣΕΕ για τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές, όπως είπε, είναι δύο Κυριακές το μήνα Δεκέμβριο, προ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, και δύο Κυριακές, μία πριν το Πάσχα και μία με απόφαση του Τοπικού Εμπορικού Συλλόγου. Ορισμένοι εμπορικοί σύλλογοι έχουν προτείνει τρεις Κυριακές κατά την εορταστική περίοδο Χριστουγέννων-Πρωτοχρονιάς και τρεις με απόφαση των Τοπικών Εμπορικών Συλλόγων.
Ζήτησε την απόσυρση του άρθρου 6 του σχεδίου νόμου για τον Αγορανομικό Κώδικα για να υπάρξει οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση για το πλαίσιο της αγοράς και χαρακτήρισε «τουλάχιστον υποκριτικό» να υποστηρίζει κάποιος ότι το άνοιγμα της Κυριακής θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, όταν έχουν κλείσει το 2012 36.000 επιχειρήσεις και περισσότερες από 2.000 μεγάλες εμπορικές έχουν ήδη μπει στο άρθρο 99.
Ο κ.Κορκίδης επισήμανε ότι τα επιχειρήματα αναφορικά με την ενίσχυση της απασχόλησης και την τόνωση της κατανάλωσης στην περίπτωση λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων 52 Κυριακές είναι παντελώς αδύναμα και περιορίζονται σε πειραματισμούς που δεν αποδέχεται πλέον η ελληνική αγορά.
Στρέφοντας τα βέλη του κατά του αρμόδιου υπουργείου έκανε λόγο για επικοινωνιακά παιχνίδια και ζήτησε να «σταματήσει ο αποκλεισμός των θεσμοθετημένων φορέων της αγοράς από τις συζητήσεις και να αποκατασταθεί ο κοινωνικός διάλογος»
«Ειλικρινά, δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τον λόγο για τον οποίο το Υπουργείο εξακολουθεί τα ''μπρος - πίσω'' στο θέμα των Κυριακών, όταν η πρόταση έχει καταδικαστεί από το σύνολο σχεδόν της αγοράς και της κοινωνίας και υπονομεύει την ανάπτυξη - την οποία υποτίθεται ότι υπηρετεί. Για ακόμη μία φορά το εμπόριο απευθύνεται σε ''ώτα μη ακουόντων''. Και αναρωτιέμαι, πώς φαντάζεται το Υπουργείο να μεθοδεύσει την ανάκαμψη της αγοράς; Ερήμην της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας; Ή μήπως με επιλεκτικές διαρροές από ''κύκλους'' ανώνυμων ''υπευθύνων''; Δυστυχώς, η οικονομική μας κατάσταση χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και κάποιοι επιμένουν να αναλώνονται σε επικοινωνιακά παιχνίδια», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Εκπτώσεις - προσφορές
Σε ό,τι αφορά τις εκπτώσεις/προσφορές η ΕΣΕΕ ζητεί την αναστολή του θεσμικού πλαισίου της διενέργειας διαρκών προσφορών και τον σαφή ορισμό των περιόδων εκπτώσεων και προσφορών. Θεσμοθέτηση δύο ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων (Mid Season Sales), το πρώτο δεκαήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Συγκεκριμένα, για τη διενέργεια των προσφορών από τα εμπορικά καταστήματα, προτείνει: α) η κάθε επιχείρηση να έχει δικαίωμα κατ' επιλογήν της να διενεργεί προσφορές μέχρι δύο δεκαήμερα το χρόνο και ποτέ συνεχόμενα, β) στις προσφορές να αναγράφεται μόνο τιμή χωρίς ποσοστό έκπτωσης και γ) όσον αφορά την απαγόρευση διενέργειας προσφορών, η συγκεκριμένη διάταξη θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής : «Τριάντα ημέρες πριν από την έναρξη των τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων απαγορεύεται στους υπεύθυνους των εμπορικών καταστημάτων να ανακοινώνουν προς το κοινό εκπτώσεις, προσφορές ή προωθητικές ενέργειες με οποιονδήποτε ηλεκτρονικό η έντυπο τρόπο».
Για τα Stock/Outlet καταστήματα: α) να προσδιορισθεί νομοθετικά το αντικείμενο δραστηριότητος και οι όροι και προϋποθέσεις χαρακτηρισμού των εν λόγω καταστημάτων, β) στα προϊόντα να αναγράφεται μία μόνο τιμή και να σημαίνονται ανάλογα (stock, ελαττωματικό, προϊόν ειδικής παραγωγής) με τον αντίστοιχο για κάθε κατηγορία συγκεκριμένο προσδιορισμό που θα επισημαίνεται στην ετικέτα, γ) να απαγορεύεται στα stock - outlet η οποιαδήποτε ανάρτηση πινακίδων με ποσοστά έκπτωσης, δ) να απαγορεύεται στα καταστήματα αυτά η διάθεση εμπορευμάτων, τα οποία προσφέρονται ταυτόχρονα στην υπόλοιπη αγορά και ε) να δίνεται η δυνατότητα σε επιχειρήσεις να διαθέτουν ειδικό χώρο εντός τους καταστήματος για εμπορεύματα Stock.
Τέλος ζητεί την άμεση ενεργοποίηση και εφαρμογή της δράσης «Δημιουργία ανοικτών εμπορικών κέντρων στα κέντρα των πόλεων» («Open Malls»-ECOCommerce).
Πηγή: ΑΜΠΕ