Βελτίωση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας μέσω της μείωσης του κόστους και της αύξησης της αποτελεσματικότητας, επιδιώκουν οι επιχειρήσεις καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας παραμένουν αβέβαιες, επισημαίνει η Ernst & Υoung.
Βελτίωση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας μέσω της μείωσης του κόστους και της αύξησης της αποτελεσματικότητας, επιδιώκουν οι επιχειρήσεις καθώς οι προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας παραμένουν αβέβαιες, επισημαίνει η Ernst & Υoung.
Σύμφωνα με την έκθεση «Business Pulse: Exploring the duel perspectives of the top 10 risks and opportunities in 2013 and beyond», η πίεση στις τιμές αποτελεί το μεγαλύτερο κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις το 2013. Αυτό σημαίνει ότι οι διοικήσεις θα πρέπει να αναζητήσουν τρόπους διατήρησης της κερδοφορίας, κυρίως μάλιστα όταν οι ανεπτυγμένες αγορές συρρικνώνονται.
Το αποτέλεσμα είναι οι εταιρείες να στρέφονται προς την καινοτομία και τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές με σκοπό τη δημιουργία νέων ευκαιριών. Αυτό συνιστά σημαντική διαφοροποίηση από το 2011, όταν οι εταιρείες επικεντρώνονταν στους κινδύνους που συνδέονται με το ρυθμιστικό περιβάλλον και τη συμμόρφωση, ενώ πιο σημαντική ευκαιρία θεωρείτο η υλοποίηση της επιχειρησιακής στρατηγικής.
«Για να εκμεταλλευθούν τις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές, οι εταιρείες πρέπει να συσχετίσουν άμεσα τις ευκαιρίες με τους αντίστοιχους κινδύνους (και τα αντίστοιχα όρια ανοχής τους)», παρατηρεί ο Ραντάλ Μίλερ, Global Risk Leader της Ernst & Young. «Tο ζήτημα δεν είναι το πώς οι εταιρείες θα μπουν σε αυτές τις αγορές, αλλά το πώς θα κερδίσουν».
Οι εταιρείες πρέπει να πάρουν δύσκολες αποφάσεις για το πώς θα μειώσουν το κόστος χωρίς να υποβαθμίσουν το προϊόν και το επίπεδο των υπηρεσιών τους, σημειώνει η εταιρεία.
«Σύμφωνα με την έρευνά μας, οι εταιρείες όλο και περισσότερο συμφιλιώνονται με την μακροπρόθεσμη επιβράδυνση των ανεπτυγμένων αγορών αλλά και την αυξημένη έκθεσή τους στην αστάθεια της παγκόσμιας οικονομίας και των αγορών. Αυτή η νέα κατάσταση φέρνει μαζί της μια σειρά από αναδυόμενες απειλές και ευκαιρίες για τις οποίες οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμασθούν και να διαχειρισθούν ενεργά», καταλήγει ο κ. Μίλερ.