Περαιτέρω πτώση καταγράφηκε στην ευρύτερη ταχυδρομική αγορά κατά το 2011 εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης και της ανάπτυξης των ψηφιακών επικοινωνιών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης της Hellastat.
Περαιτέρω πτώση καταγράφηκε στην ευρύτερη ταχυδρομική αγορά κατά το 2011 εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης και της ανάπτυξης των ψηφιακών επικοινωνιών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα μελέτης της Hellastat.
Ειδικότερα, σημειώθηκε πτώση 12,8% σε όρους όγκου, καθώς διακινήθηκαν συνολικά 591 εκατ. αντικείμενα, και 8,8% σε όρους αξίας, που διαμορφώθηκε στα 643 εκατ. ευρώ συνολικά για τις ταχυδρομικές μεταφορές.
Πτωτική τάση παρατηρήθηκε και στον κλάδο των ταχυμεταφορών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σε όρους εσόδων, καθώς σημαντικοί πελάτες για τον κλάδο (διανομείς προϊόντων στο λιανεμπόριο, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων κ.λπ.) περιόρισαν σημαντικά τις αποστολές δεμάτων και φακέλων.
Συγκεκριμένα, συνολικά διακινήθηκαν 49 εκατ. αντικείμενα, αριθμός σταθερός από το 2010, ενώ τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 268,1 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 6,3% από το προηγούμενο έτος.
Από τη μελέτη της Hellastat προκύπτει επίσης ότι το 2011 έκλεισαν 50 εταιρείες ταχυμεταφορών λόγω της ύφεσης αλλά και των αυτεπάγγελτων ελέγχων της ΕΕΤΤ. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος είναι τα ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα τιμολόγησης λόγω του ανταγωνισμού, ιδίως αναφορικά με τους εταιρικούς πελάτες.
Σημειώνεται ότι το Υπουργείο μεταφορών προχώρησε πρόσφατα στη μερική απελευθέρωση της αγοράς των ταχυμεταφορών ικανοποιώντας δύο αιτήματα του κλάδου (κατάργηση του περιορισμού του μεταφερόμενου βάρους και δυνατότητα των περιφερειακών συνεργατών των επιχειρήσεων ταχυμεταφοράς να διαθέτουν στόλους από μικρά βανάκια).