Τους τρεις βασικούς άξονες της Εθνικής Στρατηγικής για τις εξαγωγές ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην παρουσίαση της διαδικτυακής πύλης για την προώθηση των εξαγωγών «Exportgate».
Τους τρεις βασικούς άξονες της Εθνικής Στρατηγικής για τις εξαγωγές ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην παρουσίαση της διαδικτυακής πύλης για την προώθηση των εξαγωγών «Exportgate».
- Ο πρώτος άξονας συνίσταται στη διευκόλυνση του εξωτερικού εμπορίου.
- Ο δεύτερος άξονας είναι η διεύρυνση της εξαγωγικής βάσης της Ελλάδας, δηλαδή του αριθμού των εταιρειών που εξάγουν και των προϊόντων που εξάγονται.
- Ο τρίτος άξονας αφορά την προώθηση των εξαγωγών, με την οποία σχετίζεται και η λειτουργία του Exportgate.
Οι εξαγωγές, τόνισε, αποτελούν αντίδοτο στην ύφεση και προτεραιότητα της κυβέρνησης ενώ σημείωσε πως το 2012 αποτέλεσε έτος - ρεκόρ καθώς οι εξαγωγές αγαθών έφτασαν τα 23,8 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας το 12% του ΑΕΠ. Για το 2013 ο στόχος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν στο 13% επί του ΑΕΠ, το οποίο θα συνιστά και το μεγαλύτερο ποσοστό της τελευταίας 30ετίας.
Παράλληλα υπογράμμισε πως φιλοδοξία είναι η δραστική μείωση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο μέχρι το τέλος του 2014, ώστε σταδιακά, το 2015 οι εξαγωγές να φτάσουν στο 16% επί του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, στόχος είναι τα παραγόμενα προϊόντα να βρουν αγοραστές στο εξωτερικό, είτε με το να επαναπροσεγγίσουμε παραδοσιακούς προορισμούς είτε με το να εισέλθουμε σε νέες αναδυόμενες αγορές και δίκτυα.
Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται η αναδιάρθρωση και η θεσμοθετημένη συνεργασία των αρμόδιων κρατικών υπηρεσιών, καθώς και η δημιουργία εθνικής εμπορικής ταυτότητας (brand).
Η στρατηγική μας, κατέληξε, θα υποστηριχθεί και από το νέο φορέα εξωστρέφειας που θα προκύψει από τη συγχώνευση ΟΠΕ και Invest in Greece, διαδικασίες που αναμένονται να ολοκληρωθούν μέσα στον προσεχή Ιούνιο.