Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 15 Μαρτίου 2013 07:00

Ταχύπλοα μόνο τέσσερις μήνες

Προπομπός των αλλαγών που φέρνει στην ακτοπλοΐα το υπό κατάθεση στη Βουλή πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, είναι οι χθεσινές αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Το ΣΑΣ για πρώτη φορά από την ψήφιση του νόμου 2032 το 2001 δέχθηκε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν ταχύπλοα πλοία στη θερινή περίοδο μόνο για τέσσερις μήνες.

Προπομπός των αλλαγών που φέρνει στην ακτοπλοΐα το υπό κατάθεση στη Βουλή πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, είναι οι χθεσινές αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Το ΣΑΣ για πρώτη φορά από την ψήφιση του νόμου 2032 το 2001 δέχθηκε οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να δρομολογήσουν ταχύπλοα πλοία στη θερινή περίοδο μόνο για τέσσερις μήνες.

Ο νόμος 2932 προβλέπει τη δρομολόγηση των ταχυπλόων για επτά μήνες υποχρεωτικά. Οι ακτοπλόοι όλα αυτά τα χρόνια ζητούσαν τη μείωση του χρόνου υποχρεωτικής δρομολόγησης των ταχυπλόων στους 4-5 μήνες αίτημα που ο νυν υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης το έκανε δεκτό και το ενσωμάτωσε στο πολυνομοσχέδιο που βρίσκεται καθ’ οδόν προς τη Βουλή. Χθες το ΣΑΣ εν όψει και των αλλαγών που εισάγει το πολυνομοσχέδιο αποδέχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, τα αιτήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών που ζήτησαν τη δρομολόγηση των ταχύπλοών τους για τρεις μήνες. Ωστόσο το ΣΑΣ έθεσε ως προϋπόθεση αποδοχής το τρίμηνο να γίνει τετράμηνο.

Με την εξέλιξη αυτή βελτιώνονται τα οικονομικά αποτελέσματα των ταχύπλοων, καθώς θα απασχολούνται μικρότερο χρονικό διάστημα και με καλύτερες πληρότητες όσο και των συμβατικών πλοίων που είναι δρομολογημένα στις ίδιες γραμμές όλο το χρόνο αφού για ένα μεγαλύτερο πλέον διάστημα δεν θα αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό των ταχυπλόων.

Ενταση

Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση του ΣΑΣ ένταση δημιουργήθηκε μεταξύ εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών με αφορμή τη δρομολόγηση του πλοίου «Κεφαλονιά» στη γραμμή Πάτρα-Σάμη Κεφαλονιάς-Ιθάκη. Επίσης ο εκπρόσωπος της Βlue Star Ferries, δήλωσε «κάθετα αντίθετος» στη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» στη γραμμή της Παροναξίας γιατί όπως είπε η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν το δηλώνει σαν ταχύπλοο.

 Μεταξύ των αιτημάτων για τα ταχύπλοα περιλαμβάνονταν της Hellenic Seaways για τη δρομολόγηση των Highspeed 5 στη γραμμή Πειραιάς-Σύρος-Τήνος-Μύκονος, Highspeed 6 στη γραμμή Πειραιάς-Ιος-Θήρα και Highspeed 4 στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Ιος-Θήρα. Η HSW ζήτησε επίσης την έκτακτη δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή Πειραιάς-Μύκονος-Εύδηλος Ικαρίας-Βαθύ Σάμου από 28/06/2013 έως 09/09/2013 και των ταχύπλοων.

Επίσης η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (NEL) και η θυγατρική της C-Link Ferries ζήτησαν τη δρομολόγηση των δύο πλοίων «Αίολος Κεντέρης» σε Κυκλάδες και ανατολικό Αιγαίο. Συγκεκριμένα τη δρομολόγηση του «Αίολος Κεντέρης» από 28/06/2013 έως 01/09/2013 στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος-Νάξος-Ιος-Θήρα και του «Αίολος Κεντέρης Ι» από 29/06/2013 έως 01/09/2013 στη γραμμή Πειραιάς-Μύκονος-Εύδηλος-Βαθύ.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ - [email protected]