Αύξηση παρουσίασαν οι δαπάνες των γερμανικών νοικοκυριών για βιολογικά προϊόντα το 2012, με το μερίδιο αυτών στην εγχώρια αγορά ειδών διατροφής να διαμορφώνεται στο 3,9%.
Αύξηση παρουσίασαν οι δαπάνες των γερμανικών νοικοκυριών για βιολογικά προϊόντα το 2012, με το μερίδιο αυτών στην εγχώρια αγορά ειδών διατροφής να διαμορφώνεται στο 3,9%.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Intzeidis Consulting, εταιρεία συμβούλων με έδρα το Μόναχο που ειδικεύεται στο εξωτερικό εμπόριο μεταξύ της Ελλάδας και των γερμανόφωνων χωρών, το διατροφικό σκάνδαλο με τις διοξίνες, που έπληξε τη Γερμανία στις αρχές του 2011, προκάλεσε έκρηξη στη ζήτηση βιολογικών προϊόντων. Ήταν, κατά συνέπεια, αναμενόμενη η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς πέρυσι, καθώς ο «θόρυβος» από τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε κοπάσει.
Ακόμη κι έτσι, όμως, οι επιδόσεις της συγκεκριμένης αγοράς υπήρξαν καλές. Το 2012, τα γερμανικά νοικοκυριά διέθεσαν 7 δισ. ευρώ για την αγορά βιολογικών τροφών, ποσό που συνιστά αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος.
Μέρος του ποσοστού αυτού θα πρέπει, πάντως, να αποδοθεί στις αυξήσεις των τιμών, σύμφωνα με την Intzeidis Consulting. Ενδεικτικά, όσον αφορά στα φρέσκα προϊόντα, ενώ ο τζίρος αυξήθηκε το 2012 κατά 4,5%, ο όγκος των προϊόντων που διατέθηκαν ενισχύθηκε κατά 2,8%.
Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις στις τιμές των επιμέρους προϊόντων. Για παράδειγμα, στα πουλερικά, τα λουκάνικα, το γιαούρτι, τα φρούτα και τα αυγά παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές, με αποτέλεσμα η ποσοστιαία αύξηση του τζίρου να ξεπερνά την αντίστοιχη σε επίπεδο όγκου πωλήσεων. Το ακριβώς αντίθετο συνέβη με το γάλα, το τυρί, το βούτυρο, τις πατάτες και τα μη αλκοολούχα ποτά, όπου ο τζίρος από τις πωλήσεις μειώθηκε.