Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 01 Μαρτίου 2013 13:34

Ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία αγοράς funds

Διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών με τη δυνατότητα εισαγωγής στο Χ.Α. των funds που διαχειρίζονται τα venture capitals, πλήρη αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας των εταιρειών ακίνητης περιουσίας καθώς και αλλαγή του πλαισίου για τις δημόσιες προτάσεις φέρνει νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή.

Διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών με τη δυνατότητα εισαγωγής στο Χ.Α. των funds που διαχειρίζονται τα venture capitals, πλήρη αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας των εταιρειών ακίνητης περιουσίας καθώς και αλλαγή του πλαισίου για τις δημόσιες προτάσεις φέρνει, μεταξύ άλλων, νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή.

Ειδικότερα, με το σχέδιο νόμου «Επενδυτικά Εργαλεία Ανάπτυξης, Παροχή Πιστώσεων και άλλες Διατάξεις» επανακαθορίζεται ο τρόπος λειτουργίας των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ), ο τρόπος επένδυσης των διαθεσίμων αυτών αλλά και το φορολογικό καθεστώς που διέπει τον κλάδο.

Στο νομοσχέδιο προβλέπεται μεγαλύτερη ευελιξία στις προϋποθέσεις σύστασης - που αλλάζουν σχεδόν ριζικά - αλλά και στους κανόνες λειτουργίας των ΑΕΕΑΠ, με στόχο την άμεση αξιοποίηση τόσο των υφιστάμενων ιδιωτικών ακινήτων, όσο και αυτών που διαθέτει προς πώληση το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.

Τροποποιούνται επίσης οι ρυθμίσεις για παροχή πίστωσης, αλλά και διευκολύνσεις που αφορούν στον τρόπο λειτουργίας των ΑΕΠΕΥ. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των ΑΕΠΕΥ περιορίζεται στις 225.000 ευρώ. Επίσης, καθιερώνονται πρόστιμα έως 1 εκατ. ευρώ για τους παραβάτες του κανονισμού της κεφαλαιαγοράς.

Πλέον, τα Venture Capitals, τα οποία θα μπορούν να εισάγουν και τα funds που διαχειρίζονται στο Χ.Α. και θα μπορούν να επενδύουν σε επιχείρηση ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό ή ξένων συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας. Επίσης, θα μπορούν να επενδύουν και εισηγμένες εταιρείες με στρατηγικές όμως συμμετοχές (15% και άνω).

Παράλληλα, με το νομοσχέδιο αλλάζει το πλαίσιο που διέπει τις δημόσιες προτάσεις, με το τίμημα εξαγοράς να μην μπορεί να είναι χαμηλότερο από την υψηλότερη τιμή στην οποία το υπόχρεο πρόσωπο ή κάποιο από τα πρόσωπα που ενεργούν για λογαριασμό του ή συντονισμένα με αυτό απέκτησε κατά τους δώδεκα μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας κατά την οποία ο προτείνων κατέστη υπόχρεος να υποβάλει δημόσια πρόταση.

Σε περίπτωση υποβολής δημόσιας πρότασης με αντάλλαγμα κινητές αξίες που είναι εισηγμένες και διαπραγματεύονται σε οργανωμένη αγορά, το αντάλλαγμα (σχέση ανταλλαγής) θεωρείται ως δίκαιο, εφόσον ληφθούν υπόψη οι εξής τιμές: η υψηλότερη τιμή μεταξύ της μέσης χρηματιστηριακής τιμής της κινητής αξίας που αποτελεί αντικείμενο της δημόσιας πρότασης κατά τους έξι μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής και της τιμής στην οποία ο προτείνων απέκτησε κινητές αξίες της υπό εξαγορά εταιρείας κατά τους δώδεκα μήνες που προηγούνται.

Επίσης, ως τιμή μετοχών που προσφέρονται ως αντάλλαγμα, λαμβάνεται υπόψη η μέση χρηματιστηριακή τιμή κατά τους έξι μήνες που προηγούνται της ημερομηνίας υποβολής της δημόσιας πρότασης.