Πλέον απαισιόδοξη χώρα σε σύνολο 58 κρατών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της εταιρείας Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, που διεξήχθη από 10 έως 27 Νοεμβρίου 2012.
Πλέον απαισιόδοξη χώρα σε σύνολο 58 κρατών είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας της εταιρείας Nielsen για την καταναλωτική εμπιστοσύνη, που διεξήχθη από 10 έως 27 Νοεμβρίου 2012.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στη χώρα μας υποχώρησε στις 35 μονάδες, καταγράφοντας νέο αρνητικό ρεκόρ, καθώς σημείωσε ραγδαία πτώση (-11 μονάδες) σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2012.
Χαρακτηριστικό είναι πως εννέα στους δέκα Έλληνες (92%) αναγκάστηκαν να αλλάξουν τις αγοραστικές τους συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (77%) και να έχει στραφεί σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (67%).
Τέσσερις στους δέκα Έλληνες δηλώνουν μάλιστα πως δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών.
Την ίδια ώρα, εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
Η εξασφάλιση εργασίας αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων, με ποσοστό που είναι από τα υψηλότερα παγκοσμίως (44%), ενώ η κατάσταση της οικονομίας και τα προσωπικά χρέη συνεχίζουν να ανησυχούν σταθερά τους Έλληνες.
Βάσει της ίδιας έρευνας ο παγκόσμιος δείκτης μειώθηκε το τέταρτο τρίμηνο του 2012 κατά μία μονάδα, φτάνοντας στις 91, με τις 100 μονάδες να αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Οκτώ ευρωπαϊκές χώρες βρίσκονται στις δέκα πιο απαισιόδοξες του πλανήτη, ενώ μόλις μία (η Νορβηγία) συμπερολαμβάνεται στις 10 πιο αισιόδοξες.