Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε την έκθεση του γερμανού σοσιαλιστή ευρωβουλευτή Willy Piecyk, με την οποία ζητείται η σταδιακή καθιέρωση πετρελαιοφόρων διπλού κύτους και η απόσυρση πετρελαιοφόρων μονού κύτους.
Η έκθεση ψηφίσθηκε με 501 ψήφους υπέρ, 5 ψήφους κατά και 14 αποχές. Ανάμεσα στους απέχοντες ήταν οι 9 ευρωβουλευτές της ΝΔ και οι 2 του ΔΗΚKΙ.
Το κείμενο της έκθεσης προτείνει την εφαρμογή του νέου κανονισμού από 1ης Σεπτεμβρίου 2003.
Με τη νέα πρόταση κανονισμού ζητείται μεταξύ άλλων η απαγόρευση μεταφοράς βαρύτερων κλασμάτων πετρελαίου από τα πετρελαιοφόρα μονού κύτους.
Επίσης, ζητείται η απόσυρση ορισμένων κατηγοριών πετρελαιοφόρων και συγκεκριμένα των πετρελαιοφόρων της κατηγορίας 2, δηλαδή αυτών που κατασκευάστηκαν μεταξύ 1982 και 1986. Η απόσυρση των πετρελαιοφόρων 3ης κατηγορίας -που είναι μικρότερης χωρητικότητας- θα πρέπει να ολοκληρωθεί το 2010.
Τα πετρελαιοφόρα τύπου «Πρεστίζ» δεν θα μπορούν να είναι σε κυκλοφορία πάνω από 23 χρόνια και πέρα από το 2005.
Το Κοινοβούλιο αναγνωρίζει μεταβατική περίοδο έως το 2008 για τα πετρελαιοφόρα με φορτίο μικρότερο των 5.000 τόνων.
Οι νέοι κανόνες θα πρέπει να εφαρμόζονται στα πλοία που καταπλέουν ή αποπλέουν σε λιμάνι, σταθμό ανοικτής θαλάσσης, ή περιοχή που υπάγεται στη δικαιοδοσία κράτους-μέλους, ανεξάρτητα από τη σημαία που φέρουν.
H θέση των ευρωβουλευτών της ΝΔ
«Η ευαισθησία της ομάδας ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας σε σχέση με το περιβάλλον είναι γνωστή. Αυτό καταδείχτηκε και στην προηγούμενη έκθεση για την επίσπευση της απόσυρσης των πετρελαιοφόρων μονού τοιχώματος με εισηγητή τον Κωστή Χατζηδάκη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση τόσο η ΝΔ όσο και το ΠΑΣΟΚ είχαν συμπέσει στην άποψη ότι η απόσυρση ήταν αναγκαία, αλλά το χρονοδιάγραμμα απόσυρσης που είχε προταθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έπρεπε να ελαστικοποιηθεί, καθώς η κυρίως θιγόμενη χώρα ήταν η Ελλάδα», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομάδας ευρωβουλευτών της ΝΔ.
«Οι προτάσεις που εγκρίθηκαν σήμερα στο πλαίσιο της έκθεσης Piecyk είναι αποτέλεσμα πολιτικών αντιδράσεων εν θερμώ κυρίως στην Ισπανία και τη Γαλλία, λόγω του ναυαγίου του Prestige και εν πολλοίς επαναφέρουν το αρχικό -από κοινού απορριφθέν- χρονοδιάγραμμα της Κομισιόν. Και μάλιστα ενώ το προηγούμενο χρονοδιάγραμμα απόσυρσης δεν είχε ξεκινήσει ακόμη να ισχύει. Με τις ρυθμίσεις αυτές πλήττεται η ελληνική ναυτιλία, ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι προσβάλλονται αντίστοιχα και οι εργαζόμενοι στη ναυτική βιομηχανία.
Με την αλλαγή της τοποθέτησης της ελληνικής κυβέρνησης στο Συμβούλιο Υπουργών, που ενέδωσε στις ισπανικές και τις γαλλικές πιέσεις, μόνο οριακές βελτιώσεις έγιναν κατορθωτές στο πλαίσιο των συζητήσεων μεταξύ Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου. Θεωρούμε την προηγούμενη λύση προτιμότερη (του 2001) και γι' αυτό η τοποθέτησή μας στη τελική ψηφοφορία ήταν η αποχή».