Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 08 Φεβρουαρίου 2013 12:06

Στο 0,2% ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο

Αύξηση 0,2% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε
κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Αύξηση 0,2% παρουσίασε ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) σε ετήσια βάση τον Ιανουάριο, έναντι αύξησης 2,3% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2012 προς το 2011, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2012, ο Γενικός Δείκτης μειώθηκε κατά 1,4%, έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Εν τω μεταξύ, ο μέσος δείκτης του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2012 – Ιανουαρίου 2013, σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2011 – Ιανουαρίου 2012, παρουσίασε αύξηση 1,3%, έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 15,2% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

β) Κατά 3,6% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,7% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των κλινικών.

δ) Κατά 1,3% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

ε) Κατά 0,4% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.

στ) Κατά 0,3% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα Εστιατόρια-Ζαχαροπλαστεία-Καφενεία.

ζ) Κατά 1,0% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών, εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,6% της ομάδας ‘’ ιατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα λαχανικά νωπά και πατάτες νωπές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.

β) Κατά 1,8% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 1,6% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών.

δ) Κατά 0,1% της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.

Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2012, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:

α) Κατά 0,2% της ομάδας ‘’ Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, κρέατα γενικά, γαλακτοκομικά και αυγά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα δημητριακά και παρασκευάσματα, έλαια και λίπη, φρούτα νωπά.

β) Κατά 0,5% της ομάδας ‘’ Αλκοολούχα ποτά και καπνός ‘’, λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τσιγάρων.

γ) Κατά 2,4% της ομάδας ‘’ Ένδυση και υπόδηση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

δ) Κατά 9,3% της ομάδας ‘’ Στέγαση ‘’, λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης και του ηλεκτρισμού. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ενοίκια κατοικιών και στις υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης κατοικίας.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 3,2% της ομάδας ‘’ Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές και οικιακές υπηρεσίες.

β) Κατά 4,2% της ομάδας ‘’ Υγεία ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων και των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών.

γ) Κατά 5,1% της ομάδας ‘’ Επικοινωνίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.

δ) Κατά 2,8% της ομάδας ‘’ Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών και των υπηρεσιών αναψυχής.

ε) Κατά 4,0% της ομάδας ‘’ Εκπαίδευση ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων, ΙΕΚ και μεταπτυχιακών σπουδών.

στ) Κατά 1,1% της ομάδας ‘’ Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων και των ξενοδοχείων.

ζ) Κατά 2,2% της ομάδας ‘’ Άλλα αγαθά και υπηρεσίες ‘’, λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των κουρείων-κομμωτηρίων-ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων.

Σημειώνεται ότι η μεταβολή της ομάδας ‘’ Μεταφορές ‘’ παρέμεινε μηδενική, διότι οι αυξήσεις των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτων και των τιμών των αεροπλάνων αντισταθμίσθηκαν από τις μειώσεις των τιμών στα αυτοκίνητα και στην συντήρηση και επισκευή αυτών.