Η διάθεση των Γερμανών για διακοπές παραμένει αμείωτη, αλλάζουν, όμως, οι τουριστικές τους προτιμήσεις. Σε έρευνα του ινστιτούτου «FFS» που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Ιδρύματος για τα Ζητήματα του Μέλλοντος» (Stiftung für Zukunftsfragen) μόνο το 0,8% των ερωτηθέντων σκοπεύει να επισκεφθεί φέτος την Ελλάδα.
Η διάθεση των Γερμανών για διακοπές παραμένει αμείωτη, αλλάζουν, όμως, οι τουριστικές τους προτιμήσεις. Σε έρευνα του ινστιτούτου «FFS» που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Ιδρύματος για τα Ζητήματα του Μέλλοντος» (Stiftung für Zukunftsfragen) μόνο το 0,8% των ερωτηθέντων σκοπεύει να επισκεφθεί φέτος την Ελλάδα.
«Μόνο το 0,8% των ερωτηθέντων έχει ως κύριο προορισμό διακοπών την Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι ούτε ο ένας στους 100 δεν σκοπεύει να ταξιδέψει σε ελληνικούς προορισμούς. Πριν από έναν χρόνο το 5% των Γερμανών δήλωνε ότι θέλει να κάνει διακοπές στην Ελλάδα. Έχουμε να κάνουμε με μια σαφή υποχώρηση σε σχέση με την περασμένη χρονιά», αναφέρει στη Deutsche Welle ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας του ινστιτούτου, καθηγητής Ούλριχ Ράινχαρντ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 2012 το ποσοστό των Γερμανών που έκανε διακοπές στην Ελλάδα ήταν 1,7%. Το 2009, πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, ήταν 3,3%, υπενθυμίζει ο κ. Ράινχαρντ και εξηγεί: «Η Ελλάδα είναι σήμερα πολύ μακριά από τα αποτελέσματα του 2009 στον τουριστικό τομέα. Από τη μία πλευρά η εικόνα της χώρας στη Γερμανία δεν είναι η καλύτερη, από την άλλη πλευρά υπάρχουν κι άλλοι τουριστικοί προορισμοί στη Μεσόγειο που έχουν ελκυστικές προσφορές για τους Γερμανούς».
«Υπό την έννοια αυτή», συμπληρώνει, «δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι το 2013 πολλοί Γερμανοί θα προτιμήσουν την Τουρκία, την Ισπανία ή την Ιταλία».
Ο επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας παραδέχεται ότι η ειδησεογραφία για την Ελλάδα δεν είναι πλέον τόσο αρνητική, προσθέτει ωστόσο ότι η εικόνα της χώρας δεν έχει ακόμη αποκατασταθεί.
«Δεν ξέρουν αν είναι καλοδεχούμενοι»
«Η εικόνα της Ελλάδας είναι σε κάθε περίπτωση καλύτερη από ό,τι ήταν πριν από έξι μήνες, ωστόσο το κυριότερο πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται: οι Γερμανοί δεν γνωρίζουν ακόμη εάν είναι καλοδεχούμενοι στην Ελλάδα και για τον λόγο αυτόν στρέφονται σε άλλους ταξιδιωτικούς προορισμούς», συνεχίζει.
«Προτιμότερη η φθηνότερη Τουρκία»
Σύμφωνα με τον κ. Ράινχαρντ, και οι τιμές διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στον τουριστικό σχεδιασμό των Γερμανών. Όπως αναφέρει, διαπιστώνουν ότι η Ελλάδα είναι ακριβότερη σε σχέση για παράδειγμα με την Τουρκία, η οποία είναι συμφέρουσα.
«Σε κάθε περίπτωση, φέτος περισσότεροι Γερμανοί θα στραφούν προς την Τουρκία, όπου νομίζουν ότι οι διακοπές τους θα είναι φθηνότερες», καταλήγει.
Πηγή: Deutsche Welle