Πτώση παρουσίασε η αγορά χονδρικού και λιανικού εμπορίου βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών το 2011, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Hellastat.
Πτώση παρουσίασε η αγορά χονδρικού και λιανικού εμπορίου βιβλίων, εφημερίδων και περιοδικών το 2011, αφενός λόγω της οικονομικής κρίσης και του περιορισμένου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν για τον ευρύ εκδοτικό τομέα.
Τα παραπάνω επισημαίνει σε πρόσφατη μελέτη της η Hellastat, σημειώνοντας πως η εγχώρια βιβλιοπαραγωγή υποχώρησε το 2011 κατά 14% στους 7.667 νέους τίτλους. Επιπλέον, καταγράφηκε περαιτέρω μείωση κυκλοφορίας σε όλες τις κατηγορίες εφημερίδων, με τις πωλήσεις των κυριακάτικων εκδόσεων να υποχωρούν κατά 10% και των απογευματινών κατά 17%.
Υποχώρηση χαρακτηρίζει και τη μέση κυκλοφορία όλων σχεδόν των κατηγοριών περιοδικών (πχ διακόσμησης: -49%, ήχου και εικόνας: -30%, γνώσεων: -24,6%, αυτοκινήτου: -22,8%). Αντιθέτως, οι τίτλοι ποικίλης ύλης ενισχύθηκαν σε +17,5%.
Ενδεικτική της πτωτικής κυκλοφορίας είναι και η συνεχιζόμενη πτώση στις πωλήσεις των δύο μεγάλων πρακτορείων διανομής Άργος και Ευρώπη (-17% και για τις δύο εταιρείες το 2011).
Σύμφωνα με την Hellastat, η πτώση αυτή οφείλεται και στη σημαντική υποχώρηση των διαφημιστικών εσόδων, καθώς το 2011 τα διαφημιστικά έσοδα των περιοδικών υποχώρησαν κατά 22% στα 580 εκατ. ευρώ, ενώ οι εφημερίδες υπέστησαν κάμψη 17%.