Μέτρα για την αντιμετώπιση του πολλαπλασιασμού των αυτόκλητων ηλεκτρονικών εμπορικών μηνυμάτων, των γνωστών ως spam, παρουσίασε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ο αρμόδιος επίτροπος Λίκανεν δήλωσε ότι οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες καταναλώνουν ολοένα και περισσότερο χρόνο και χρήμα για να «ξεκαθαρίσουν» το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους. Η απώλεια παραγωγικότητας των επιχειρήσεων της Ε.Ε. υπολογίζεται σε 2,5 δισ. ευρώ για το 2002. Εκτιμάται επίσης ότι πριν από την λήξη του καλοκαιριού, ποσοστό μεγαλύτερο του 50% της συνολικής κίνησης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα αντιπροσωπεύει μηνύματα spam.
Στις ενέργειες της Κομισιόν περιλαμβάνεται η συνεργασία στο πλαίσιο της βιομηχανίας (φιλτράρισμα μηνυμάτων, δεοντολογικοί κώδικες), η ευαισθητοποίηση κοινού και επιχειρήσεων, καθώς και πολυμερής διεθνής συνεργασία.
Σημειώνεται ότι ο Διατλαντικός Διάλογος Καταναλωτών ανήγαγε την αντιμετώπιση των spam ως μείζονα προτεραιότητα για το 2003.