Κατετέθη προ ολίγου στη Βουλή και παρουσιάζεται αυτήν την ώρα στους δημοσιογράφους, από τον υπουργό Μεταφορών Χρίστο Βερελή, η τροπολογία με την οποία δημιουργείται η Νέα Ολυμπιακή Αεροπορία.
Η Νέα Ολυμπιακή θα έχει μόνο το πτητικό έργο, με αρχικό κεφάλαιο 140 εκατ. ευρώ, τα οποία θα διατεθούν από τις τράπεζες συμβούλους, Alpha, Εμπορική και Εθνική, προκειμένου στη συνέχεια το ποσόν αυτό να καλυφθεί από ιδιώτες.
Αναλυτικά, το κείμενο της τροπολογίας είναι το ακόλουθο :
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ στο Σχέδιο Νόμου «Τροποποίηση του ν.2668/1998 (ΦΕΚ 282 Α'), εναρμόνιση με την Οδηγία 2002/39/ΕΚ, ρυθμίσεις θεμάτων του Οργανισμού ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ (ΕΛ.ΤΑ.) και άλλες διατάξεις», προστίθεται ¶ρθρο ως ακολούθως :
¶ρθρο
Μετασχηματισμός Ομίλου Ολυμπιακής Αεροπορίας
1. Με απόφαση της Δ.Ε.Α. και των καταστατικών Οργάνων τους, οι εταιρείες του Ομίλου Ολυμπιακής Αεροπορίας μετασχηματίζονται με απόσχιση των κλάδων ή τμημάτων ή λειτουργιών του πτητικού έργου με συγχώνευση ή απορρόφησή τους από υφιστάμενη εταιρεία του Ομίλου. Με ίδιες αποφάσεις της Δ.Ε.Α. και των καταστατικών Οργάνων τους δύνανται να αποσχίζονται, απορροφώνται ή συγχωνεύονται οι κλάδοι, τμήματα ή λειτουργίες επίγειας εξυπηρέτησης και τεχνικής βάσης από υφιστάμενες ή νεοϊδρυόμενες για τον σκοπό αυτό εταιρείες. Ο μετασχηματισμός που προβλέπεται στο παρόν γίνεται κατά παρέκκλιση των διατάξεων των άρθρων 1 - 5 του Ν. 2166/1993 και 66 - 89 Κ.Ν. 2190/1920, εφαρμοζομένων των διατάξεων του παρόντος. Το σύνολο των μετοχών των εταιρειών που προέρχονται από τον μετασχηματισμό αυτό περιέρχονται χωρίς αντάλλαγμα, σε συνδυασμό με την παράγραφο 5 του παρόντος, στο Ελληνικό Δημόσιο, προκειμένου οι εταιρείες αυτές να ιδιωτικοποιηθούν.
2. Ως κλάδος, τμήμα ή λειτουργία για την εφαρμογή του παρόντος νοείται το σύνολο των στοιχείων ενεργητικού και παθητικού που περιλαμβάνονται στον ισολογισμό μετασχηματισμού, ως και οι εργαζόμενοι που αναφέρονται στην έκθεση που τον συνοδεύει.
Στην συνοδευτική έκθεση περιλαμβάνεται και κάθε άλλο στοιχείο, που μεταφέρεται κατά την παρούσα διαδικασία, και δεν αναγράφεται στον ισολογισμό, ως και τα εμπορικά δικαιώματα που συνδέονται με την άσκηση του πτητικού έργου.
Ο ισολογισμός μετασχηματισμού και η συνοδευτική έκθεση συντάσσονται από Ορκωτό Ελεγκτή, που ορίζεται με απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων των εταιρειών από τις οποίες αποσχίζονται οι κλάδοι, εγκρίνονται από τις Γενικές Συνελεύσεις των μετασχηματιζομένων εταιρειών και δημοσιεύονται σύμφωνα με το άρθρο 7β ΚΝ 2190/1920.
3. Η μεταβίβαση των στοιχείων του ενεργητικού και του παθητικού και των στοιχείων και δικαιωμάτων, που αναφέρονται στον ισολογισμό μετασχηματισμού και την έκθεση, συντελείται αυτοδικαίως και ατελώς απαλλασσόμενη κάθε φόρου, τέλους, δικαιώματος του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. ή Οργανισμού, με μόνη την καταχώριση της απόφασης της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της απορροφούσας εταιρείας περί εγκρίσεως των ισολογισμών μετασχηματισμού, ως τίτλου, στις κατά περίπτωση αρμόδιες Αρχές και Υπηρεσίες, χωρίς να απαιτείται για τον σκοπό αυτό οποιαδήποτε άλλη έγκριση, βεβαίωση, πιστοποιητικό, φορολογική δήλωση ή πράξη. Η νηολόγηση των αεροσκαφών, η μεταφορά του προσωπικού και των λοιπών στοιχείων και δικαιωμάτων, στην απορροφούσα εταιρεία θα ισχύσει από την ημερομηνία έκδοσης της άδειας Εμπορικής εκμετάλλευσης από τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών.
4. Οι απορροφούσες εταιρείες αποκτούν το σύνολο των μεταβιβαζομένων στοιχείων ενεργητικού και δικαιωμάτων, ελεύθερα παντός Φόρου, τέλους, βάρους, χρέους ή δικαιώματος του Ελληνικού Δημοσίου ή Ν.Π.Δ.Δ. και κάθε βάρους, χρέους, αξίωσης τρίτου φυσικού ή νομικού προσώπου, πέραν των υποχρεώσεων, οι οποίες ρητώς αναγράφονται στον ισολογισμό μετασχηματισμού και την έκθεση, εξαιρουμένων των εταιρειών αυτών από την εφαρμογή των άρθρων 479, 939 ΑΚ, 537 επ. Ε.Ν. και του Ν.2190/1994.
Δεν λαμβάνονται ασφαλιστικά μέτρα κατά των απορροφουσών εταιρειών για χρέη προγενέστερα της ημερομηνίας απόσχισης, και αναστέλλεται η άσκηση ποινικών διώξεων των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων της Ολυμπιακής Αεροπορίας Α.Ε. και Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. για χρέη προς το Δημόσιο, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και Οργανισμούς του Δημοσίου των εταιρειών αυτών.
5. Συστήνεται Ειδικός Λογαριασμός του Ελληνικού Δημοσίου με την ονομασία «Ελληνικό Δημόσιο – Λογαριασμός Αποκρατικοποίησης του Ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας». Τα διαθέσιμα του λογαριασμού θα τηρούνται στη Τράπεζα της Ελλάδας. Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, που εκδίδονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, μπορεί να καθορίζονται οι όροι και ο τρόπος λειτουργίας, ελέγχου και εμφάνισης του λογαριασμού.
Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών ο Ειδικός Λογαριασμός :
(α) πιστώνεται με τα έσοδα από την πώληση, στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης, των εταιρειών του ομίλου της Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι μετοχές των οποίων περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού. Για την αντιμετώπιση των αναγκαίων δαπανών της παρακάτω παραγράφου (β) μέχρι την πώληση των εταιρειών του ομίλου, ο Ειδικός Λογαριασμός πιστώνεται με προκαταβολές του Ελληνικού Δημοσίου μέχρι της ονομαστικής αξίας των μετοχών της εταιρείας που θα αναλάβει το πτητικό έργο και οι οποίες θα περιέλθουν στο Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού.
β) χρεώνεται με τα αναγκαία ποσά για την καταβολή αποζημιώσεων και λοιπών δαπανών για την με οποιοδήποτε τρόπο αποχώρηση των εργαζομένων, καθώς και για την κάλυψη οικονομικών υποχρεώσεων της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Ολυμπιακής Αεροπλοΐας κατά την διαδικασία mετασχηματισμού και εκκαθάρισης και μέχρι συνολικού ποσού που αντιστοιχεί στις ονομαστικές αξίες των μετοχών των εταιρειών του ομίλου, οι οποίες θα περιέλθουν στο Ελληνικό Δημόσιο σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού.
γ) ειδικά, χρέωση του Ειδικού Λογαριασμού, προκειμένου να καταβληθούν:
i) κίνητρα στους δικαιούχους λόγω υποχρεωτικής συνταξιοδότησης, στις περιπτώσεις που συμφωνούνται σε εφαρμογή του άρθρου 8 Π.Δ. 178/2002, και
ii) η πρόσθετη επιβάρυνση της παρ. 8 του παρόντος στους ασφαλιστικούς φορείς, επιτρέπεται μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας που θα αναλάβει το πτητικό έργο και την είσπραξη από το Ελληνικό Δημόσιο των σχετικών εσόδων από αυτή.
6. Οι Ιπτάμενοι Χειριστές της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Ολυμπιακής Αεροπλοΐας κάτοχοι, κατά την δημοσίευση του παρόντος, σε ισχύ του πτυχίου τους, ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ για τον κλάδο σύνταξης που συμπληρώνουν το 53ο έτος της ηλικίας τους και 4.500 ημέρες ασφάλισης ή 7.500 ημέρες ασφάλισης ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας στην Ολυμπιακή Αεροπορία ή την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα έως 31-12-2004 αποχωρούν υποχρεωτικά εντός του έτους 2003 από την εταιρεία που εργάζονται με διαπιστωτική πράξη της εταιρείας που τους επιδίδεται ατομικώς.
7. Εις το άρθρο 5 παρ. 1 του Ν. 1759/1988 προστίθεται εδάφιον (γ) ως εξής: «Αν συμπληρώνουν έως 31-12-2004, 5000 ημέρες ασφάλισης στην Ολυμπιακή Αεροπορία και Ολυμπιακή Αεροπλοΐα ανεξαρτήτως του ορίου ηλικίας. Οι ανωτέρω εργαζόμενοι αποχωρούν από την εταιρεία το αργότερο μέχρι 31/12/2003 με διαπιστωτική πράξη της εταιρείας που τους επιδίδεται ατομικώς».
8. O προστιθέμενος χρόνος ασφάλισης των παρ. 6 και 7 του παρόντος λογίζεται ως πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και λαμβάνεται υπόψη μόνο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και τον υπολογισμό του ποσού της σύνταξης.
Η πρόσθετη επιβάρυνση των ασφαλιστικών φορέων, που προκύπτει από την συμπλήρωση των ως άνω αναφερομένων στις παρ. 6 και 7 του παρόντος ορίων, καλύπτεται, κατά προτεραιότητα, από τον Ειδικό Λογαριασμό της παρ. 5 του παρόντος.
Το ύψος της επιβάρυνσης καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, ύστερα από οικονομική μελέτη της Υπηρεσίας Αναλογιστικών Μελετών του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
9. Οι διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1759/88 ως ισχύει εξακολουθούν να εφαρμόζονται στους Ιπτάμενους Συνοδούς και Φροντιστές, που υπηρετούν κατά την δημοσίευση του παρόντος στην Ολυμπιακή Αεροπορία Α.Ε. και στην Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. εφόσον είχαν υπαχθεί στις ως άνω διατάξεις μέχρι της δημοσιεύσεως του παρόντος. Το ανωτέρω άρθρο 5 του Ν. 1759/88 καταργείται πλην των περιπτώσεων που ορίζεται η εφαρμογή του στις διατάξεις του παρόντος.
10. Το δεύτερο τμήμα Ειδικές Διατάξεις Ιπταμένου Προσωπικού του Ν. 2602/1998, ως και κάθε άλλη διάταξη νόμου που ρυθμίζει θέματα εσωτερικού κανονισμού του ιπταμένου προσωπικού θαλάμου διακυβέρνησης και θαλάμου επιβατών της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καταργείται με την έκδοση κανονισμού που το αντικαθιστά και ο οποίος προτείνεται από το Δ.Σ. της Εταιρείας και εγκρίνεται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών για περίοδο οκτώ μηνών από της δημοσιεύσεως στο ΦΕΚ της Υπουργικής Απόφασης, εκτός εάν αντικατασταθεί νωρίτερα με επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας που καταρτίζεται σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ. 5 και 6 και σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων με την διαδικασία μεσολάβησης και διαιτησίας του Ν. 1876/1990.
11. Η ισχύς των Σ.Σ.Ε. και Πρακτικών Συμφωνίας Ιπτάμενων Χειριστών και Συνοδών Φροντιστών τερματίζεται με καταγγελία των Δ.Σ. της Ολυμπιακής Αεροπορίας και Ολυμπιακής Αεροπλοΐας που κοινοποιείται στις αντισυμβαλλόμενες συνδικαλιστικές οργανώσεις ή τους εκπροσώπους των εργαζομένων. Στην περίπτωση αυτή δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 9 του Ν. 1876/1990.
Με κοινές αποφάσεις Υπουργών Εργασίας και Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδονται μετά προηγούμενη πρόταση των Διοικητικών Συμβουλίων των εταιρειών αυτών, ρυθμίζονται θέματα σχέσεων εργασίας που περιέχονται στις καταργηθείσες Σ.Σ.Ε. και Πρακτικά Συμφωνίας, για χρονική περίοδο οκτώ μηνών από της δημοσιεύσεως στο ΦΕΚ της Υπουργικής Απόφασης, εκτός αν οι ΚΥΑ αντικατασταθούν νωρίτερα με επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε. σύμφωνα με τα άρθρα 3 παρ.5 και 6 και σε περίπτωση αποτυχίας των διαπραγματεύσεων με την διαδικασία μεσολάβησης και διαιτησίας του Ν. 1876/1990. Για την ρύθμιση των θεμάτων αυτών και της προηγουμένης παραγράφου για κάθε κατηγορία εργαζομένων λαμβάνονται υπ’ όψιν τα πρωτόκολλα συμφωνίας που έχουν προηγουμένως υπογραφεί σύμφωνα με το άρθρο 8 ΠΔ 178/2002.