Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 02 Σεπτεμβρίου 2003 15:53

ICAP: Aύξηση της κατανάλωσης καλλυντικών το 2002

Κατά 9,3% αυξήθηκε η αξία της κατανάλωσης καλλυντικών το 2002 σε σχέση με το 2001, σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP.

Δεδομένου ότι οι μεταβολές των τιμών χονδρικής δεν ξεπέρασαν το 3%, φαίνεται ότι υπήρξε σημαντική αύξηση του όγκου της κατανάλωσης.

Τα καλλυντικά για την περιποίηση του δέρματος κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς το 2002, με μερίδιο 46,2%. Σημαντικό επίσης ποσοστό απέσπασαν τα καλλυντικά για την περιποίηση των μαλλιών.

Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων (που ανέρχεται σε 47,3%) της συνολικής εγχώριας κατανάλωσης το 2002, πραγματοποιείται μέσω του δικτύου της ευρείας διανομής, η οποία αναφέρεται στις πωλήσεις των σουπερμάρκετ και στα τμήματα self-service των καταστημάτων καλλυντικών.

Η επιλεκτική διανομή, η οποία περιλαμβάνει τα καταστήματα καλλυντικών, εκτός των τμημάτων self-service, κάλυψε το 29,4% της αγοράς, ενώ οι πωλήσεις μέσω των κομμωτηρίων και φαρμακείων κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2001.

Η αξία της εγχώριας κατανάλωσης σε τιμές χονδρικής, εξαιρουμένων των παιδικών καλλυντικών και των προϊόντων στοματικής υγιεινής, σημείωσε μέση ετήσια άνοδο 13,6% την περίοδο 1993-2002. Η αύξηση αυτή της καταναλωτικής δαπάνης καλύφθηκε κυρίως από την ταχεία άνοδο των εισαγωγών. Η εισαγωγική διείσδυση είναι έντονη και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς.

Ανοδο όμως παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια και η εξαγωγική δραστηριότητα. Συγκεκριμένα, το διάστημα 1998-2002 η αξία των εξαγομένων καλλυντικών αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 26,9%. Η αξία της εγχώριας παραγωγής ακολούθησε επίσης ανοδική πορεία κατά τη δεκαετία 1993-2002, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 7,6%.