Απρόσμενη μείωση, σημείωσε η βιομηχανική παραγωγή στην Γαλλία τον Ιούλιο, καθώς παρατηρήθηκε υποχώρηση της ζήτησης για ενέργεια και για εξαρτήματα κομπιούτερ. Αντιθέτως, σημειώθηκε αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων και καταναλωτικών αγαθών, συμπεριλαμβανομένων βιβλίων και αρωμάτων.
Οπως μετέδωσε το Bloomberg News, η δεύτερη σε μέγεθος οικονομία μεταξύ των 12 χωρών-μελών της ευρωζώνης, υποχώρησε κατά 0,3% τον Ιούνιο, με βάση τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας της χώρας, Insee. Οικονομικοί αναλυτές, εκτιμούσαν ότι η γαλλική οικονομία θα αναπτύσσετο κατά 0,2%.
«Η οικονομική κατάσταση παραμένει δύσκολη», ανέφερε ο Francois Faijean, επικεφαλής της εταιρείας παραγωγής μετάλλων, IMS International Metal Service, στους πελάτες της οποίας συμπεριλαμβάνεται η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής τρακτέρ στον κόσμο, Deere & Co. και γερμανική εταιρείας παραγωγής χάλυβα, ThyssenKrupp AG, συμπληρώνοντας, ότι : «Οι εργασίες ενδέχεται να βελτιωθούν στους επόμενους έξι με εννέα μήνες».
Η έκθεση για τη βιομηχανική παραγωγή που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, δείχνει, ότι η οικονομία της Γαλλίας δυσκολεύεται να εξέλθει από την ύφεση μετά το δεύτερο τρίμηνο. Ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών, ταλαντεύθηκε κοντά στα χαμηλότερα επίπεδα έξι ετών τον Ιούλιο, τη στιγμή που ο δείκτης ανεργίας αυξήθηκε φθάνοντας στο 9,6% και στα υψηλότερα επίπεδα 1,5 έτους.
Η οικονομική ύφεση στη Γερμανία, την Ιταλία και την Ολλανδία και η μεγαλύτερη, από ό,τι αναμένετο, υποχώρηση της οικονομίας στη Γαλλίας το δεύτερο τρίμηνο, ωθούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναθεωρήσει προς τα κάτω την ερχόμενη Τετάρτη την πρόβλεψή της για οικονομική ανάπτυξη στη ζώνη του ευρώ φέτος, κατά περίπου 0,5%.
Η Γαλλία ακολουθεί με βραδείς ρυθμούς τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, τη γερμανική, όπου η βιομηχανική παραγωγή σημείωσε αύξηση με τους ταχύτερους ρυθμούς μέσα σε χρονικό διάστημα τριών ετών τον Ιούλιο και σημειώθηκε αύξηση των εξαγωγών, η οποία ώθησε το εμπορικό πλεόνασμα σε επίπεδα ρεκόρ. Στην Ιταλία ο δείκτης επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σημείωσε την υψηλότερη άνοδο μέσα σε περίπου δύο δεκαετίες τον Αύγουστο.
«Κακή χρονιά για τη Γαλλία θα είναι το 2003», ανέφερε ο επικεφαλής της PSA Peugeot Citroen, της δεύτερης σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, μιλώντας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στην Φραγκφούρτη, την περασμένη Τρίτη, συμπληρώνοντας : «Ελπίζω, οι Γάλλοι καταναλωτές να αλλάξουν γνώμη και να αποφασίσουν να αγοράσουν καινούργια αυτοκίνητα το συντομότερο δυνατόν».
Η σημερινή έκθεση έδειξε ότι η παραγωγή ενεργείας στη Γαλλία υποχώρησε κατά 2,2% τον Ιούλιο και η παραγωγή εξαρτημάτων, όπως τα computer chip, μειώθηκαν κατά 0,6%. Μείωση 0,7% σημείωσε η παραγωγή τροφίμων έναντι του Ιουνίου, σε αντίθεση με εκείνη των καταναλωτικών αγαθών, που αυξήθηκε κατά 2,3%. Η παραγωγή αυτοκινήτων αυξήθηκε σε ποσοστό 05% τον Ιούλιο και η παραγωγή αεροπλάνων και τραίνων, αυξήθηκε κατά 0,3%.
«Δεν υπάρχουν ικανοποιητικές ενδείξεις για την ανάκαμψη της οικονομίας στην ευρωζώνη, ανέφερε ο Jean-Rene Nanot, επικεφαλής της Ciments Francais S.A., της δεύτερης σε μέγεθος εταιρείας παραγωγής τσιμέντου της Γαλλίας, συμπληρώνοντας : «Όπως όλες οι διοικήσεις σε κάθε δυτική χώρα, έτσι κι εμείς μειώνουμε τις δαπάνες και τις μεγάλες δημόσιες επενδύσεις».
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης, η γαλλική οικονομία προβλέπεται να αναπτυχθεί με ρυθμούς του 1,7% το επόμενο έτος και υψηλότερα από την ανάπτυξη του 0,5% μέσα στο 2003, τον χαμηλότερο ρυθμό που σημείωσε μετά το 1993. Το δεύτερο τρίμηνο η οικονομία της Γαλλίας υποχώρησε περισσότερο από την γερμανική (0,1%) κατά 0,3%.
Το τρίμηνο που έληξε τον Ιούλιο, η βιομηχανική παραγωγή στη Γαλλία μειώθηκε κατά 1,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο από αυτό και μείωση της τάξης του 1,5%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία της χώρας, Insee.