Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 01 Απριλίου 2010 00:00

ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΑΒΕΕ : Σχολιασμός Οικονομικών Αποτελεσμάτων 2009

Το 2009, ο Όμιλος, μετά και τις κινήσεις που έκανε μέσα στην νέα οικονομική κατάσταση που δημιουργήθηκε, είδε τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του να ανέρχεται σε 111,2 εκ από 108,7 ...
Το 2009, ο Όμιλος, μετά και τις κινήσεις που έκανε μέσα στην νέα οικονομική κατάσταση που δημιουργήθηκε, είδε τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών του να ανέρχεται σε 111,2 εκ από 108,7 εκ. € το 2008, σημειώνοντας αύξηση 2%. Τα αντίστοιχα μεγέθη της εταιρείας ανήλθαν σε 105,8 εκ. € (2008: 103,2 εκ. €), σημειώνοντας αύξηση 3%. Η εν λόγω αύξηση, εκτός όλων των άλλων, είναι αποτέλεσμα της στροφής που έδειξαν οι καταναλωτές στα ποιοτικά προϊόντα τροφίμων. Η εταιρία μας, ως κατεξοχήν πρέσβειρα της άριστης ποιότητας για το τελικό προϊόν που φθάνει στον καταναλωτή, βλέπει μέσα από αυτή την τάση που αρχίζει να διαγράφεται περιθώρια μεγαλύτερης εδραίωσης στην αγορά. Δεν θα μπορούσαμε να εξαιρέσουμε από τις αιτίες της αύξησης των πωλήσεων τον καθοριστικό παράγοντα στην σύγχρονη εποχή, το Marketing. Η εταιρία μέσα από μια σειρά από άκρως πετυχημένες προωθητικές ενέργειες που πραγματοποίησε κατάφερε να αποκτήσει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στο κοινό και κατάφερε να καταξιωθεί ακόμα περισσότερο στις συνειδήσεις του καταναλωτικού κοινού για την εξαιρετική ποιότητα που προσφέρει μέσω των προϊόντων της. Μικτό κέρδος Τα ενοποιημένα, καθώς και τα ατομικά, μικτά κέρδη παρέμειναν σταθερά αντικατοπτρίζοντας την προσπάθεια συγκράτησης του κόστους μέσω οικονομιών κλίμακος, στα πλαίσια αντιμετώπισης της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας. Τα μεγέθη ανήλθαν σε 45,9 εκ. € (2008: 46,0 εκ. €) για τον Όμιλο και 44,7 εκ. € (2008: 44,2 εκ. €) για την εταιρεία αντίστοιχα. Κέρδη προ τόκων, φόρων, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων Το EBITDA του Ομίλου ανήλθε σε 13,8 εκ. € σημειώνοντας μείωση 7% σε σχέση με το 2008, ενώ αντίστοιχα για την εταιρεία 14,3 εκ. € σταθερό σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Η μείωση του ενοποιημένου EBITDA αντανακλά την αύξηση των δαπανών του Ομίλου, με στόχο την απόκτηση πρόσθετου μεριδίου και θεμελίωση γερών βάσεων σε νέες αγορές. Κέρδη προ τόκων, φόρων Τα Κέρδη προ τόκων και φόρων (EBIT) του Ομίλου ανήλθαν σε 6,3 εκ € ενώ αντίστοιχα το 2008 ήταν 7,2 εκ €, αυτό σημαίνει μια μείωση της τάξης του 12%. Αντίστοιχα το EBIT της εταιρίας παρέμεινε ανεπηρέαστο στα 8,1 εκ €. ʼλλα σημαντικά γεγονότα Μέσα στο 2009, στο γενικότερο πλαίσιο της επέκτασης σε διεθνές επίπεδο, υπήρξαν αρκετές συμφωνίες με σημαντικούς παράγοντες στην αλυσίδα της λιανικής πώλησης στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Η προοπτική της υλοποίησης αυτών των συμφωνιών είναι εντός του έτους 2010. Παράλληλα ξεκίνησε η επέκταση της Ετικέτας Creta Farm προς την Δυτική Ακτή των Η.Π.Α. Με τις ήδη υπάρχουσες ενδείξεις αναμένεται οι πωλήσεις του 2010 να προσεγγίσουν τα 10,0 εκ. $. Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις αφορούν πάντοτε προϊόντα με ετικέτα CRETA FARMS και όχι προϊόντα PRIVATE LABEL (ιδιωτικής ετικέτας). Η διανομή των προϊόντων γίνεται στις Η.Π.Α από την CRETA FARMS USA LLC η οποία είναι και η αποκλειστικός χρήστης των δικαιωμάτων πατέντας που έχουμε. Στην επιβράβευση των προσπαθειών μας ήρθε η ολοκλήρωση της δημιουργίας της "CRETA FARMS ESPANA" η οποία αφορά ένα Joint Venture με την Argal Gruppo Alimentario. Οι πωλήσεις της εταιρίας ξεκίνησαν στις 18/01/2010 με 15 κωδικούς προϊόντων και αναμένεται μέχρι το τέλος του 2010 να καλύψει το σύνολο της χώρας της Ισπανίας μέσω του πανίσχυρου δικτύου πωλήσεων της Argal Gruppo Alimentario. Η Argal το 2009 πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 170,0 εκ. € με 18.000 σημεία πώλησης σε όλη την Ισπανία. Τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα που τρέχουν στις πόλεις της Μαδρίτης και του Μπιλμπάο είναι άκρως θετικά και αναμένουμε μέχρι το τέλος του έτους να πραγματοποιήσουμε ένα κύκλο εργασιών της τάξης των 2.5 εκ. €. Οι 15 κωδικοί που διατίθενται αφορούν προϊόντα πάγκου (Ζαμπόν και Γαλοπούλα), φέτες (Ζαμπόν και Γαλοπούλα), λουκάνικα και πατέ. Πρόκειται για μια ευρεία γκάμα προϊόντων που θα μας δώσει την δυνατότητα να ανταγωνιστούμε επί ίσοις όροις τους εγχώριους ανταγωνιστές, τόσο στις μεγάλες αλυσίδες όσο και στο παραδοσιακό κανάλι της αγοράς. Στα πλαίσια της διαρκούς ανάπτυξης και πολιτικής επενδύσεων, βρίσκονται σε αναμονή ανακοινώσεων αρκετές περιπτώσεις που αφορούν τον Ευρωπαϊκό γεωγραφικό χώρο.