Σε πέντε μόλις πλατφόρμες, από το 2005, θα περιορίσει η τρίτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, Nissan Motor Co., το 90% του όγκου παραγωγής της, έναντι 15 που διαθέτει σήμερα, καθώς παρουσιάζει νέες μεθόδους, με σκοπό τη μείωση του κόστους παραγωγής κατά το ήμισυ.
Η εταιρεία, υιοθετεί περισσότερο ευέλικτα συστήματα παραγωγής, τα οποία τις επιτρέπουν την παραγωγή οκτώ μοντέλων τύπων αυτοκινήτων ή τέσσερις πλατφόρμες, για την παραγωγή περίπου τριών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρό της Tadao Takahashi, επικεφαλής του εργοστασίου της, κοντά στην Γιοκοχάμα, μετέδωσε το Bloomberg News.
Η αυτοκινητοβιομηχανία, με έδρα το Τόκυο, σχεδιάζει να αυξήσει σε διεθνές επίπεδο τις πωλήσεις της κατά 40%, σε ένα εκατ. οχήματα, φθάνοντας τα 3,6 εκατ. οχήματα περί τα τέλη του 2005.
Οι νέες γραμμές παραγωγής και οι πλατφόρμες, θα επιτρέψουν στην εταιρεία να ανταποκριθεί περισσότερο στις προτιμήσεις των καταναλωτών και θα την καταστήσουν περισσότερο ανταγωνιστική, αναφέρουν οι επενδυτές.
Οι μετοχές της Nissan κέρδιζαν ποσοστό μέχρι και 3,4%, φθάνοντας στα 1.237 γιεν η μία και διαπραγματεύθηκαν στα 1.222 γιεν η μία στις 12:42' μ.μ. στο Τόκυο, τοπική ώρα.
Οι νέες γραμμές παραγωγής, θα δώσουν τη δυνατότητα στη Nissan να μειώσει, εκτός από το κόστος και τον χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή ενός νέου μοντέλου σε 1,5 μήνα, από τρεις μήνες που είναι σήμερα, επεσήμανε ο Takahashi.
H κατασκευάστρια των σπορ αυτοκινήτων «Ζ», έχει τοποθετήσει ήδη τις νέες γραμμές παραγωγής σε 14 από τα εργοστάσιά της, ενώ θα βάλει άλλες τέσσερις τον ερχόμενο Μάρτιο. Οι 18 γραμμές παραγωγής θα εγκατασταθούν στην Ιαπωνία, τις ΗΠΑ, το Μεξικό, την Ευρώπη και δύο στην Κίνα.
Η διοίκηση της Nissan ανακοίνωσε επίσης, ότι τα εργοστάσιά της σε ολόκληρο τον κόσμο θα αξιοποιούνται κατά 80% το 2005, έναντι του 73% που ήταν το 2001. Στην Ιαπωνία, εκτιμά ότι η λειτουργία των μονάδων της θα φθάσει το 95% των δυνατοτήτων τους, το 2005, από 74% που ήταν το 2001 και στις ΗΠΑ, το 87%, από 77% που ήταν το 2001.