Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 06 Οκτωβρίου 2003 12:18

Ανάκαμψη του τουρισμού, αύξηση κερδών για Hilton και Marriott

Περίπου εννέα στα 10 δωμάτια, κλείνει το ξενοδοχείο Waldorf-Astoria στο Manhattan, κάτι το οποίο δείχνει ότι τα χειρότερα, εδώ και μία τριετία στον κλάδο του τουρισμού, ενδέχεται να έχουν περάσει.

«Τις δύο πρώτες από τις τρεις εβδομάδες του Αυγούστου, οι οποίες αποτελούν και το «βαρόμετρο» για την κίνηση στη συγκεκριμένη αγορά, τα πήγαμε εξωπραγματικά καλά», ανέφερε ο Eric Long, γενικός διευθυντής του ξενοδοχείου δυναμικότητας 1.425 δωματίων με την περίτεχνη διακόσμηση, επί της Park Avenue. O δείκτης διαμονής τον Αύγουστο, βρέθηκε στα υψηλότερα επίπεδα σε χρονικό διάστημα 15 ετών και οι κρατήσεις είναι επίσης υψηλές για ολόκληρο το έτος.

Η ανάκαμψη στον κλάδο των ταξιδίων, κάνει μερίδα επενδυτών να πιστεύει, ότι η ιδιοκτήτρια εταιρεία του Waldorf, Hilton Hotels Corp. και οι ανταγωνίστριές της, συμπεριλαμβανομένης και της Marriott International Inc., θα προχωρήσουν στην προς τα πάνω αναθεώρηση των κερδών τους, τη στιγμή που θα αρχίσουν να ανακοινώνουν τα αποτελέσματα του τριμήνου από αύριο.

Οι ξενοδόχοι, έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους, από τη στιγμή που οι εταιρείες μείωσαν τους προϋπολογισμούς τους για τα ταξίδια, μετά τη πτώση των αγορών το 2001.

«Ο κλάδος των ταξιδίων ανέκαμψε», ανέφερε ο Robert Crosby, ο οποίος διαχειρίζεται 34 δισ. δολ. σε μετοχές, συμπεριλαμβανομένων των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc., Host Marriott Corp. και MeriStar Hospitality Corp., με την Munder Capital Management, συμπληρώνοντας : «Βλέπουμε καλύτερα αποτελέσματα ανά αριθμό δωματίων και αυτό πρόκειται να οδηγήσει στην αύξηση των κερδών των εν λόγω επιχειρήσεων».

Η PricewaterhouseCoopers εκτιμά, ότι, τα κέρδη για κάθε διαθέσιμο δωμάτιο, στοιχείο της επίδοσης των ξενοδοχειακών μονάδων, θα αυξηθεί κατά 4,9% το ερχόμενο έτος και με τον υψηλότερο ρυθμό από το 2000. Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις ενδέχεται να αναθεωρήσουν προς τα πάνω τις προβλέψεις τους για τα κέρδη που θα εμφανίσουν, επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές.

Ιράκ και SARS

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ανακοίνωσαν τους τελευταίους μήνες, ότι τα ταξίδια για ευχαρίστηση, άρχισαν να αυξάνονται τον Ιούνιο, μετά από μία μείωση λόγω της οικονομικής ύφεσης, των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001, του πολέμου στο Ιράκ τον Μάρτιο, αλλά και της επιδημίας του ιού της άτυπης πνευμονίας, SARS.

Η οικονομική ανάπτυξη στις ΗΠΑ, τονώνει τον κλάδο των ταξιδίων, επισημαίνει σε έκθεσή της η PricewaterhouseCoopers. Ο ρυθμός της, σε ετήσια βάση, ήταν 3,3% το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου και ήταν ο υψηλότερος, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορίου της χώρας.

Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι θα υπάρξει ανάκαμψη, καθώς οι μετοχές της Hilton φέτος έχουν κερδίσει ποσοστό 31%, της Marriott κατά 36% και της Starwood, σε ποσοστό της τάξης του 52%.

Ο δείκτης Standard & Poor's Supercomposite Hotels, ο οποίος αποτελείται από επτά ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, αυξήθηκε φέτος σε ποσοστό της τάξης του 36%, περισσότερο από το διπλάσιο της αύξησης του 17%, του δείκτη Standard & Poor's 500.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η Marriott, η μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία των ΗΠΑ, θα ανακοινώσει την Πέμπτη μείωση των καθαρών της κερδών για το τρίτο τρίμηνο, στα 38 σεντς ανά μετοχή, από 41 σεντς ανά μετοχή που ήταν ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Thomson Financial.

Η Marriott, διοικεί και κατέχει με τη μέθοδο του franchising περίπου 2.600 ξενοδοχεία με τις επωνυμίες Ritz Carlton, Marriott, Fairfield Inn και άλλα. Η Hilton, θα ανακοινώσει τα αποτελέσματά της στις 22 Οκτωβρίου και η Starwood, στις 30 Οκτωβρίου.

Και οι τρεις εταιρείες, ενδέχεται να υπερβούν τις εκτιμήσεις των οικονομικών αναλυτών, μετά την αύξηση που σημείωσαν τα ταξίδια κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Τα τελευταία, βρίσκονται ακόμη σε χαμηλότερα από του 2000 επίπεδα, χρονιά που ήταν η πιο κερδοφόρα για την εν λόγω βιομηχανία στα ιστορικά της. Την εβδομάδα που έληξε στις 27 Σεπτεμβρίου τα κέρδη ανά δωμάτιο ανήρχοντο σε 52,65 δολ., μείωση 7,8% σε σύγκριση με το 2000, σύμφωνα το Smith Travel Research. Ο μέσος όρος ανά δωμάτιο είναι κατά περίπου τρία δολάρια χαμηλότερος ανά διανυκτέρευση. Τα κέρδη ανά δωμάτιο μειώθηκαν σε ποσοστό 1,1%, την ίδια εβδομάδα του 2002.