Νομοθετική παρέμβαση ώστε να επιστρέψουν κρουαζιερόπλοια στην ελληνική σημαία, σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Την αποκάλυψη αυτή έκανε, χθες, ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης της Ενωσης για το νέο έτος.
Νομοθετική παρέμβαση ώστε να επιστρέψουν κρουαζιερόπλοια στην ελληνική σημαία, σχεδιάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Την αποκάλυψη αυτή έκανε, χθες, ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης της Ενωσης για το νέο έτος.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λάμπρος επεσήμανε ότι ο ΥΝΑ, Κωστής Μουσουρούλης, έδειξε άμεσο ενδιαφέρον για τον τομέα της κρουαζιέρας, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του και προσέθεσε ότι «όπως γνωρίζουμε, δρομολογεί διατάξεις για την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου, με την ελπίδα της επιστροφής στο εθνικό μας νηολόγιο πλοίων αυτής της κατηγορίας».
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», οι εφοπλιστές κρουαζιερόπλοιων θεωρούν ότι, εφόσον ισχύσει και για την επιβατηγό ναυτιλία η ρύθμιση που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ, και που δίνει τη δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων για τα κατώτερα πληρώματα, τα κρουαζιερόπλοια θα επιστρέψουν στην ελληνική σημαία και η ανεργία στους Ελληνες ναυτικούς θα καταπολεμηθεί σημαντικά.
Χαρακτηριστική ήταν η τοποθέτηση και του προέδρου της Ενωσης, Θεόδωρου Κόντε, ο οποίος υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι η πλευρά της πολιτείας είναι ανάγκη να προχωρήσει στις αναγκαίες ρυθμίσεις, με τη λήψη μέτρων στήριξης του κλάδου, προκειμένου να δημιουργηθούν εκείνοι οι όροι ανταγωνισμού και η απλούστευση της γραφειοκρατίας που θα δημιουργήσουν τα κίνητρα που θα επιτρέψουν την επιστροφή των πλοίων στο εθνικό νηολόγιο.
Από την πλευρά του, ο υπουργός, Κωστής Μουσουρούλης, υπογράμμισε: «Το μεγάλο στοίχημα της καταπολέμησης της ανεργίας είναι αποκλειστικά δικό μας και απαιτεί επίσης σκληρές προσπάθειες», και εξήγησε: «Για να είμαι πιο ακριβής, απαιτεί καλά οργανωμένες και συντονισμένες προσπάθειες για να προσελκύσουμε επενδύσεις και διεθνείς πελάτες. Μόνο έτσι θα δώσουμε δουλειά στους άνεργους και ελπίδα για επαγγελματική αποκατάσταση στα νέα παιδιά».
Η ελληνική σημαία
Μετά την κατάρρευση της Royal Olympic Cruise του Ανδρέα Ποταμιάνου, και της Festival του Γιώργου Πουλίδη, στις αρχές της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, τη σκυτάλη στο υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοιο πήρε η Louis Hellenic Cruises, του ομίλου Louis.
Η εταιρεία, με αφορμή νόμο του τότε ΥΕΝ Μανώλη Κεφαλογιάννη, που προέβλεπε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτικών, σήκωσε την ελληνική σημαία σε πέντε κρουαζιερόπλοια και ξεκίνησε κρουαζιέρες με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια. Ωστόσο, κάποιες εμπλοκές με τον ΝΑΤ που δεν δεχόταν την ισχύ του νόμου, αλλά και η άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα που έκανε το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο μη ανταγωνιστικό, οδήγησαν τον όμιλο να υποστείλει σταδιακά την ελληνική σημαία από όλα του τα πλοία.
Οι υποδομές
Ταυτόχρονα, για την ανάπτυξη του Home Port στη χώρα, το οποίο μπορεί να της αποφέρει επιπλέον έσοδα ύψους 1 δισ. ευρώ ετησίως, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Γράτσος, χρειάζονται και υποδομές.
«Οι όροι προσέλκυσης των κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες δεν εντοπίζονται μόνο στον προαναφερόμενο παράγοντα, αλλά έχουν και άλλες διαστάσεις, όπως για παράδειγμα τις ευκολίες των λιμένων στην εξυπηρέτηση των πλοίων και των δι' αυτών διακινουμένων επιβατών - τουριστών, την ηρεμία όσον αφορά στις επισκέψεις των πλοίων στο λιμένα, χωρίς απεργιακές κινητοποιήσεις που ζήσαμε στο παρελθόν και οι οποίες μόνο καλό δεν έκαναν στον τόπο μας», ανέφερε ο κ. Κόντες.
Ο υπουργός
Ο ΥΝΑ, Κωστής Μουσουρούλης, σε σχέση με τις υποδομές τόνισε: «Στόχος μας είναι ένα ολοκληρωμένο και βιώσιμο εθνικό λιμενικό σύστημα, που θα συμβάλει στην ανάπτυξη και την απασχόληση, μέσω της παροχής υψηλής ποιότητας λιμενικών υπηρεσιών.
Κάτι ακόμα εξίσου σημαντικό είναι η ολοκλήρωση της δημόσιας διαβούλευσης του σχεδίου νόμου, με το οποίο καθορίζονται σε εθνικό επίπεδο οι απαιτούμενες ενέργειες για τη συμμόρφωση των λιμένων με τις απαιτήσεις του Διεθνούς Κώδικα περί Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων ISPS».
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - [email protected]