Την αντίθεσή της σε βασικά σημεία του σχέδιο νόμου που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας εκφράζει η Δημοκρατική Αριστερά, κρίνοντας μάλιστα ότι δεν υπάρχουν «σοβαρά περιθώρια βελτίωσής του».
Την αντίθεσή της σε βασικά σημεία του σχέδιο νόμου που προωθεί στη Βουλή το υπουργείο Ναυτιλίας εκφράζει η Δημοκρατική Αριστερά, κρίνοντας μάλιστα ότι δεν υπάρχουν «σοβαρά περιθώρια βελτίωσής του».
Η ΔΗΜΑΡ στηλιτεύει την επιλογή του αρμόδιου υπουργού, Κ. Μουσουρούλη να μην δώσει στη δημοσιότητα το τελικό σχέδιο νόμου, με τις όποιες αλλαγές προκύψουν από τον δημόσιο διάλογο επ’ αυτού, παρά μόνο με την κατάθεσή του στη Βουλή, καλώντας τον να δώσει έγκαιρα το νομοθέτημα στα κόμματα και τους θεσμικούς φορείς της ναυτιλίας.
Ειδικότερα, το κόμμα του Φώτη Κουβέλη τάσσεται κατά της «στρατιωτικοποίησης» του υπουργείου Ναυτιλίας, που, όπως υποστηρίζει, επιχειρείται και με το προωθούμενο σχέδιο νόμου και επισημαίνει την αναγκαιότητα διατήρησης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής των καταρτισμένων στελεχών του.
Τονίζει επίσης ότι η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων «δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να τελεί υπό τον έλεγχο του υπουργού, καθώς δεν διασφαλίζεται η ανεξαρτησία που εκ του ρόλου της πρέπει να έχει».
Οσον αφορά στην Πλοηγική Υπηρεσία, η ΔΗΜΑΡ επισημαίνει πως «δεν μπορεί να δοθεί στην οποιαδήποτε εταιρεία συσταθεί, η σημαντικής αξίας ακίνητη (κτίρια κ.λπ.) ή άλλη περιουσία διαθέτει» η υπηρεσία.
Αναφορικά τέλος με τα Λιμενικά Δίκτυα, η Δημοκρατική Αριστερά σημειώνει ότι υπό προϋποθέσεις μπορεί να λειτουργήσει μόνο το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο, ενώ τόσο το Δίκτυο του Ιονίου ή Δ. Ελλάδας (κυρίως για λόγους απόστασης των λιμανιών μεταξύ τους), όσο και το δίκτυο Β. Ελλάδας δεν μπορούν να λειτουργήσουν.
Όπως εξηγεί, σε μια προοπτική παραχωρήσεων π.χ. των λιμανιών του Δικτύου της Β. Ελλάδας «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ο επενδυτής να επικεντρωθεί στο πιο προσοδοφόρο γι’ αυτόν λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αφήνοντας υποβαθμισμένα περιφερειακά λιμάνια όπως είναι του Βόλου και της Καβάλας».