Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 09 Ιανουαρίου 2013 11:08

Στην εθνική νομοθεσία οι τροποποιήσεις της Διεθνούς Σύμβασης FAL

Την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία των τροποποιήσεων του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης FAL για τη διευκόλυνση της διεθνούς ναυτιλιακής κίνησης, για τα έτη 2005 και 2009, ανακοίνωσε το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.

Την ενσωμάτωση στην εθνική νομοθεσία των τροποποιήσεων του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης FAL για τη διευκόλυνση της διεθνούς ναυτιλιακής κίνησης, ανακοίνωσε το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος.

Συγκεκριμένα, στις 14 Δεκεμβρίου 2012 δημοσιεύθηκε στο Α' τεύχος της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η αριθ. 3131.Α.16/295/2012 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 243 Α') αναφορικά με την αποδοχή των τροποποιήσεων ετών 2005 & 2009 του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης περί Διευκόλυνσης της Διεθνούς Ναυτιλιακής Κίνησης, 1965. Όπως διευκρινίζεται στη σχετική ανακοίνωση, με την ΚΥΑ ενσωματώνονται στην εθνική έννομη τάξη οι τροποποιήσεις του Παραρτήματος της Διεθνούς Σύμβασης FAL (Convention on Facilitation of International Maritime Traffic, 1965, as amended) για τα έτη 2005 και 2009, οι οποίες αφορούν κυρίως:

α) ορισμούς και γενικές διατάξεις του Παραρτήματος της ΔΣ FAL, (definitions and general provisions),

β) διατάξεις σχετικά με τον κατάπλου, παραμονή και αναχώρηση των πλοίων καθώς και την άφιξη, παραμονή και αναχώρηση φορτίων και άλλων ειδών, (arrival, stay& departureofships– arrival, stay& departure of cargo and other articles),

γ) διατάξεις που αφορούν την άφιξη, παραμονή & αναχώρηση πλοίων και προσώπων, (arrival, stay& departure of ships and persons),

δ)τροποποιήσεις των Εντύπων IMO/FAL 1 έως 7 (amendments of IMO/FAL forms).

Παράλληλα, με την ΚΥΑ καταγράφονται οι επιφυλάξεις της Ελλάδος επί συγκεκριμένων διατάξεων του Παραρτήματος της Σύμβασης, λαμβάνοντας υπόψη την υφιστάμενη ενωσιακή νομοθεσία (Community Aquis), [(Κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 562/2006 για τον Κώδικα Συνόρων Σένγκεν (Schengen Borders Code)] και την σχετική εγκύκλιο του ΙΜΟ (ΙΜΟ/FAL.3/Circ.199/25.06.2010).

Η αναγκαιότητα για την ενσωμάτωση των τροποποιήσεων βασίστηκε στην εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με το Διεθνές δίκαιο και ειδικότερα με την πλέον επικαιροποιημένη εκδοχή της Διεθνούς Σύμβασης FALτου ΙΜΟ.